سهم سپاه کردستان در بازسازی مناطق زلزله زده 6 روستا است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سهم سپاه بیت‌المقدس در بازسازی مناطق زلزله زده 6 روستا در دشت ذهاب کرمانشاه است و همه باید در راستای کمک به زلزله زدگان ورود و به اندازه توان و قدرتی که وجود دارد زمینه کاهش بخشی از آلام مردم این منطقه را فراهم سازیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان که با هدف تشریح برنامه هاي هفته بسیج در سنندج برگزار شد، اظهار كرد: هفته بسیج از 29 آبان آغاز و تا پنجم آذر سال جاري با برگزاری 162 عنوان برنامه در سطح استان ادامه پیدا می کند.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 822 برنامه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در سطح استان برگزار می شود٬ گفت: برنامه هاي گرامیداشت این هفته همچون سنوات گذشته در سطح گسترده پیش بینی شده و در راستای آمادگي این برنامه ها 9 برنامه کلی قبل از شروع هفته بسیج آغاز شده است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان شعار محوری هفته بسيج را با عنوان «بسیج مظهر مردم سالاری دینی است» عنوان کرد و افزود: تبیین نقش و جایگاه بسیج در دفاع همه جانبه، جهاد فرهنگي، تولید علم و نهضت خدمت رساني از اهداف برگزاری گرامیداشت هفته بسیج است.
رجبی به برگزاری کنگره 50 شهید روحانی، برگزاری جشنواره علمی در دانشگاه ها و حوزه هاي علمیه، همایش تجلیل از نیروهای جهادی، برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تقدیر از واحدهاي نمونه، افتتاح طرح های محرومیت زدایی، سرکشی از خانواده شهدای بسیج مدافع حرم، برگزاری همایش شهدای آبروی محله، غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، برگزاری همایش سازمان یافته مدافعین حرم و برپایی نمایشگاه و همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری را از جمله برنامه های این هفته در سطح استان اعلام کرد.
وی با اشاره به مهمترين سرفصل فعاليت های بسیج در عرصه برقراری و استقرار امنیت پایدار در استان٬ اظهار داشت: ماموریت های محرومیت زدایی سپاه هیچ گاه تعطیل نمی شود و ایجاد امنیت زمینه محرومیت زدایی و خدمت رسانی را فراهم می کند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به اجرای طرح کرامت 2 در استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: طرح کرامت ۲ در جهت کمک به حل معضلات اجتماعی اجرا می شود که اقدامات رایگان و چهره به چهره ای در راستای شناسایی و درمان معتادان و کمک به خانواده هایسان با هدف تحکیم اجتماعي خانواده های آسیب دیده است.
رجبی به ماموریت و پشتیبانی سپاه از مناطق زلزله زده اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: 25 دقیقه بعد از وقوع این حادثه تلخ با برقراری تماس با سپاه استان کرمانشاه برای کمک رسانی به مردم زلزله زده اعلام آمادگی کردیم.
وی افزود: اعزام یک گردان مهندسی از اولین روز وقوع حادثه و استقرار بیمارستان صحرایی، ارسال 142 خودرو سبک و سنگین از طریق سپاه برای کمک به مردم زلزله زده از جمله اقدامات سپاه در کمک مردم آسیب دیده و زلزله زده کرمانشاه است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه سهم سپاه بیت‌المقدس در بازسازی مناطق زلزله زده 6 روستا در دشت ذهاب کرمانشاه است، خاطر نشان کرد: همه باید در راستای کمک به زلزله زدگان ورود و به اندازه توان و قدرتی که وجود دارد زمینه کاهش بخشی از آلام مردم این منطقه را فراهم سازیم.
رجبی در پایان بیان کرد: در حال حاضر نیروهای سپاه در بحث توزیع کمک ها در مناطق مختلف زلزله زده همکاری می کنند تا امکانات غذایی و غیره به قسمت های مختلف با توجه به نیاز و جمعیت داده شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728795

برچسب‌ها