تاکید استاندار کردستان بر لزوم جذب نیروهای نخبه در شهرداری سنندج

استاندار کردستان بر لزوم جذب نیروهای نخبه و توانمند در بدنه شهرداری سنندج تاکید کرد.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، در جریان قرار گرفتن مردم از امور و اقدامات شهرداری را حق مردم دانست و گفت: برای نیل بە این هدف لازم است همە برنامەها مزایدە و مناقصەها برای مردم در دسترس باشد تا بتوان از این رهگذر اعتماد آنان را جلب کرد.

وی با بیان اینکە هیچ برنامەای در حوزە عمران شهری بدون همراهی و اعتماد مردم بە نتیجە مطلوب نمی‌رسد، اضافە کرد: شوراها به طور مستقیم از جانب مردم انتخاب می‌شوند و همین امر می‌تواند موجب جلب اعتماد مردم ورضایت آنها در صورت اجرای دقیق برنامەها باشد.

مرادنیا هدف‌گذاری، الگوبرداری از شهرهای موفق، اعتمادسازی و جذب سرمایەگذار بخش خصوصی را از مهمترین رسالت‌های شورا و شهرداری عنوان کرد و گفت: وقتی مردم شاهد بە نتیجە رسیدن پروژەها و اقدامات ملموس باشند خود در توسعە شهری مشارکت خواهند کرد.

وی اضافە کرد: کمک و همیاری مردم در زلزلە اخیر و یاری رساندن بە آسیب دیدگان این بلای طبیعی نمونەای روشن از حضور و بە صحنە آمدن موثر در راستای حل مشکلات است.

مرادنیا افزود: بنابر اطلاعات موجود تاکنون بیش از ۵۰۰ کامیون از کمک‌های مردمی بە مناطق‌ زلزلە‌زدە ارسال شدە است کە جای تقدیر دارد .

استاندار کردستان داشتن برنامە مشخص، تعریف چند پروژە کارآمد و تاثیرگذار در سنندج و پرهیز از پراکندەکاری را راە حل برخی از مشکلات دانست و گفت: چون پول دولت و درآمدهای شهرداری محدود است باید تلاش شود مقدار اعتبار موجود نیز در مسیر درست هزینە شود .

مرادنیا شهر سنندج را نماد استان کردستان معرفی کرد و افزود: شهر سنندج هم اکنون دارای مشکلات متعدد ترافیک، بافت فرسودە، حاشیە‌نشینی، مشاغل مزاحم است کە باید برای آن چارەای اندیشیدە شود.

وی شهردار و شورای شهر سنندج را بە پرهیز از استخدام نیروهای غیر ضروری و ناکارآمد و بکارگیری نیروهای نخبە و توانمند و بازنشستە کردن تعدادی از پرسنل کە دورە خدمتشان بە سرآمدە فراخواند و گفت: شهرداری سنندج هم اکنون دارای ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی در بخش‌های گوناگون است و طبق گفتە مدیران شهرداری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از ادارات و نهادها طلب دارد.

مرادنیا تصریح کرد: شایستە نیست شهرداری با این میزان طلب برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خدوم و زحمت‌کش خود دچار مشکل باشد و در این راە تلاش خواهیم کرد کە این مسئلە حل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =