رونمایی از خودروی هیبریدی «اسپیکو» در خرم‌آباد

طی مراسمی با حضور دکتر سیامک بهاروند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد از خودروی هیبریدی ساخته شده در این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این مراسم دکتر بهاروند ضمن تقدیر از تیم سازنده این خودرو گفت : همه توان خود را در چارچوب مقررات و آئین نامه های موجودبرای حمایت از پروژه های علمی و تحقیقاتی به عمل خواهیم آورد و تلاش می کنیم تا با انجام پروژه های تحقیقاتی نام دانشگاه آزاد اسلامی را در محافل علمی طنین انداز کنیم.

شایان ذکر است: پروژه ساخت خودروی هیبریدی اسپیکو از اوایل تیر 96 کلید زده شد و تیم سازنده شامل هاجر باقری طولابی عضو هیأت علمی گروه برق واحد خرم آباد و دو نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی گروه برق به نام های هادی گلورانی و ابراهیم سلطانی فر می باشند.

دکتر هاجر باقری طولابی مجری این طرح با اشاره به اینکه این پروژه به لحاظ تعداد اعضا و مدت زمان طراحی منحصر بفرد است گفت: خودروی خورشیدی بادی اسپیکو یک خودروی سه چرخ تک سرنشین است که نیروی محرکه آن توسط یک موتور برقی که روی چرخ عقب نصب شده تأمین می شود.

وی افزود: به دلیل وجود ژنراتور بادی و تولید درگ و اصطکاک بیشتر نسبت به سایر خودروهای مشابه در طراحی و ساخت شاسی و بدنه محاسبات دقیق آیرو دینامیک لحاظ شده است.

این پژوهشگر واحد خرم آباد در ادامه گفت: وزن این خودرو بدون سرنشین 200 کیلوگرم بوده و قابلیت حمل وزن 150 کیلوگرم را نیز دارا می باشد.

وی سرعت حرکت خودروی هیبریدی اسپیکو را در حال حاضر و بدون گیربکس 80 کیلومتر عنوان کرد که با افزودن گیربکس تا 130 کیلومتر در ساعت قابل افزایش است.

این عضو هیأت علمی واحد خرم آباد استفاده از سلول های خورشیدی با راندمان بالا و استفاده از موتور برقی و کنترلر قابل برنامه ریزی و نیز کنترلر ام پی پی تی خورشیدی و بادی جهت استفاده از حداکثر توان انرژی خورشیدی را از دیگر مزیت های این خودروی هیبریدی عنوان کرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    10 1
    این طراحی بدنه خیلی شبیه به خودروهای اولیه هست که از نظر آئرودینامیکی بسیار ناکارآمد هستن. بعید به نظر می‌رسد که محاسبات دقیق آئرودینامیکی که گفته شده روی این خودرو انجام شده باشه.
  • مرتضی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    24 1
    اتومبیلهای هیبرید قبل از تو سوء تفاهم بود