استاندار لرستان گفت: با مستند سازی توانایی خود را در برخورد با حوادث بالا ببریم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان هدف از برگزاری این جلسه را اطلاع از میزان کمک‌ها و امداد رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اعلام کرد و اظهار داشت: باید بدانیم چه کمک‌ها و اقداماتی انجام گرفته است و جمع‌بندی کاملی از امداد رسانی‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر تهیه گزارش از کمک‌ها و امداد‌رسانی از سوی دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: گزارشی از خدمات و اقدامات استان باید به مرکز ارسال شود تا بدانیم سهم لرستان چقدر بوده است همچنین استعدادیابی کنیم که چقدر توانسته‌ایم پای کار باشیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خیلی از کمک‌ها مردمی بوده و به صورت خودجوش ارسال شده است، بیان داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تا دوشنبه جمع‌بندی کمک‌ها و امدادرسانی را به مدیریت بحران استان گزارش دهند.

وی در هنگام رخ دادن زلزله زمان طلایی کار که همان امداد و نجات است را بسیار مهم دانست و افزود: میزان آمادگی ما در امدادرسانی، ارائه خدمات و کمک‌ها در زمان اولیه حادثه، همچنین چگونگی اطلاع‌یافتن از حادثه بسیار مهم است.

دکتر خادمی گفت: متاسفانه مستند‌سازی در سیستم ما وجود ندارد تا میزان آمادگی و توانایی خود را در برخورد با حوادث بسنجیم.

وی مدیریت بحران را در ۲۴ ساعت اولیه مهم و ضروری دانست و افزود: با توجه به گزارشی که از مجموعه اقدامات اولیه زمان بحران صورت گرفته می‌توان بعنوان مستندی برای عیب‌یابی و پی بردن به نقاط ضعف خود در جهت رفع و پوشش آنها استفاده کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اکیپ‌های ارسالی توسط دستگاه‌های اجرایی به مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی از اکیپ‌های ارسالی خود گزارش تهیه کنند و نقاط کلیدی را مد نظر قرار دهند.

وی به وظایف دستگاه‌های اجرایی در امدادرسانی و کمک به استان زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: پروژه‌های مربوط به لرستان در مناطق زلزله‌زده این استان باید با تمام توان پیگیری شود تا بتوانیم به نتیجه مناسب برسیم.

دکتر خادمی در پایان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان یکدیگر را در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کمک کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =