معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان از واگذاری 32 روستا به لرستان جهت پوشش امدادی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،محمدی افزود: استان لرستان اولین استانی بود که توانست به محل حادثه زلزله کرمانشاه برسد و اولین عملیات امداد و نجات نیز توسط تیم های هلال احمر لرستان انجام گرفت که حتی جلوتر از خود استان کرمانشاه وارد عمل شدند.

محمدی در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده اظهار داشت:خوشبختانه تا حدودی آرامش نسبی به منطفه برگشته و منطقه ی دشت ذهاب با 32 روستا در اختیار استان لرستان است که پوشش امدادی آن به جمعیت هلال احمر لرستان واگذار شده است.

وی اشاره کرد:در خصوص حمایت از کرمانشاه، همت تک تک هموطنان نوع دوست بویژه لرستانی های عزیز جای تقدیر و تشکر دارد که در همان دو شب اول حادثه جوانان برومندی از خطه لرستان با خودروی شخصی خویش عازم کرمانشاه شده بودند .

محمدی افزود:نه فقط در استان لرستان بلکه از اقصی نقاط کشور شاهد این قبیل جانفشانی ها بودیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با اشاره به شروع فصل سرما و نیاز به امکانات گرمایشی گفت: بهتر است، شهروندان عزیز کمکهای مردمی را بیشتر به صورت نقدی بحساب 99999 واریز کنند.

محمدی خبر داد:منطقه از لحاظ مواد غذایی اشباع شده و توصیه می شود کمکهای مردمی را تحویل استانها بدهند که طبق نیاز انتقال صورت گیرد.

وی در خصوص تلاش بی وقفه نیروهای امدادی ادامه داد: امدادگران لرستانی در یک منطقه باز مشغول امدادرسانی شبانه روزی هستند و برای تمامی مناطق در اختیار هلال احمر نیز با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی چادر و اقلام ضروری اولیه تهیه شده است.

 محمدی در پایان گفت: هم اکنون در کرمانشاه با توجه به نزدیک شدن به روزهای بارانی، مهمترین کار نیروهای امدادی توزیع پلاستیک است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =