ایرنا نوشت: نیچروان بارزانی نخست وزیرمنطقه کردستان عراق و قباد طالبانی معاون او روزسه شنبه با رهبران جنبش تغییر در سلیمانیه دیدار کرده و در پایان این دیدار جنبش تغییر با ارایه طرحی خواهان تغییر در وضعیت سیاسی و اقتصادی کردستان عراق شد.

آسو محمد عضو انجمن میهنی جنبش تغییر در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: در این نشست در خصوص پروژه جنبش تغییر که درباره بهبود وضعیت اقتصادی مردم، حفاظت از حاکمیت سیاسی اقلیم، عدم ورود به جنگ های نیابتی، برگزاری انتخابات در موعد مقرر با نظارت بین المللی بود بحث و گفتگو شد.

وی افزود: اگر منطقه کردستان عراق موارد مطرح شده را اجرایی کند ما به عنوان جنبش تغییر مشکلی با دولت کنونی نخواهیم داشت.

به گفته این عضو رهبری جنبش تغییر، هیچ تصمیمی در این نشست گرفته نشد و ما منتظر پاسخ مسوولان منطقه کردستان عراق باقی خواهیم ماند.

آسو محمد همچنین نسبت به عدم توافق با بغداد هشدار داد و اظهار داشت: اگر تا پایان امسال نتوانیم با بغداد به توافق برسیم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

نامبرده همچنین به درخواست نخست وزیر منطقه کردستان عراق برای بازگشت وزرای جنبش تغییر به کابینه اشاره کرد و گفت: ما منتظر پاسخ تشکیلات اقلیم برای اجرای پروژه پیشنهادی هستیم و آن موقع در خصوص بازگشت آنها تصمیم گیری خواهد شد.

جنبش تغییر به همراه شمار دیگری از احزاب کرد عراقی بعد از برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه در کردستان عراق آن را یک شکست سیاسی بزرگ دانسته و خواهان تشکیل دولت نجات شدند.

همزمان تشکیلات منطقه کردستان عراق در تلاش است اجماع سیاسی بین احزاب کرد عراقی ایجاد کند تا زمینه حضور در مذاکرات احتمالی با بغداد بهتر فراهم شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =