همین چند روز پیش بود که تسلا با معرفی یک کِشنده سنگین برقی و رودستر بسیار سریع، دوباره به صدر اخبار بازگشت. این رودستر خارق العاده به دلیل اعداد و ارقام خیره کننده خود، کماکان در کانون توجه قرار داشته و با سوپر اتومبیل هایی چون بوگاتی شیرون مقایسه می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،با وجود اینکه فقط چند روز از معرفی رودستر هیجان انگیز تسلا می گذرد، اکنون خبر می رسد که یک شرکت نوپا در حال توسعه رقیبی جدی برای آن است. این استارتاپ تایوانی ژینگ موبیلیتی (XING Mobility) نام داشته و در زمینه توسعه پیشرانه های الکتریکی فعالیت می کند.

به منظور نشان دادن تکنولوژی بالای پیشرانه های تولیدی، مقامات شرکت مذکور به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه ساخت خودروهای فوق سریع است. به همین جهت مهندسین ژینگ موبیلیتی با همکاری مهندسین شرکت 3M در حال ساخت نمونه ای اولیه از یک خودروی اسپرت هستند.

این خودرو Miss R نام داشته و در حال حاضر فقط پیشرانه و شاسی آن تکمیل شده است. البته بدنه نیز در حال پشت سر گذاشتن مراحل طراحی بوده و به زودی به خودرو اضافه خواهد شد.

بر اساس طرح هایی که از بدنه Miss R در اختیار رسانه ها قرار گرفته، این اتومبیل برقی مشابه مدل های موجود نبوده و می توان گفت که ظاهری فضایی و نامتعارف دارد.

به گفته ژینگ موبیلیتی، Miss R نخستین خودروی برقی است که به واسطه بهره گیری از سیستم تعلیق فعال رئومغناطیسی، از توانایی های حرکتی بالا هم در مسیرهای جاده ای و هم در مسیرهای غیر جاده ای (آفرود) برخوردار خواهد بود.

اما جالب ترین نکات مربوط به این اتومبیل برقی تایوانی، در جدول مشخصات آن نهفته؛ جایی که در مقابل شتاب صفر تا صد، 1.8 ثانیه، شتاب صفر تا دویست،5.1 ثانیه و زمان لازم برای پیمودن مسافت یک چهارم مایل زمان 8.87 ثانیه ذکر شده است. اگر چه با این ارقام Miss R رقیب مستقیم رودستر تسلا محسوب می شود، اما با حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت، حرفی برای گفتن در برابر آن ندارد.

سوپر اسپرت جدید تایوانی ها به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز شده که در مجموع 1341 اسب بخار قدرت تولید می کنند. درباره مسافت قابل پیمایش این خودروی هیجان انگیز حرفی به میان نیامده، اما باتری آن قابل تعویض بوده و در عرض پنج دقیقه می توان آن را با نمونه پر جایگزین کرد.

طبق برنامه ریزی ها Miss R به تعداد تنها 20 دستگاه ساخته شده و از سال 2019 با قیمت باورنکردنی 1 میلیون دلار در مدل پایه به فروش خواهد رسید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    1 0
    اتوموبیلی که قراره 20 عدد تولید بشه اونم با 5 برابر قیمت تسلا، اصلا عددی نیست که بخواد رقیب محسوب بشه