معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : آذربایجان غربی با تولید بیش از 21 هزار تن عسل رتبه اول کشوری و پایتخت تولید عسل کشور است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سید فضل‌الله قریشی معاون بهبود تولیدات دامی استان در همایش آموزشی تولید عسل و محصولات فرعی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و همت زنبور داران استان سالانه بیش از ۲۱ هزار تن عسل و انواع محصولات فرعی در استان تولید می شود که این استان با اختصاص رتبه اول کشوری در تولید عسل بعنوان پایتخت عسل کشور مطرح است.
وی افزود این میزان تولید عسل از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کندو در استان تولید می شود که از لحاظ کیفیت و راندمان تولید در کندو هم این استان رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
مهندس قریشی با بیان اینکه هم اکنون زنبور داران استان در قالب تشکل اتحادیه زنبور داران با ۱۴ شرکت تعاونی تحت پوشش و ۱۱ کارخانه و کارگاه بسته بندی عسل وهمچنین ۶ کارگاه موم جداکنی در استان فعالیت می کنند افزود : سالانه بیش از یک هزار و۵۰۰ تن عسل به همراه بیش از ۴۰ هزار "کندوی با جمعیت کامل" از پایانه های رسمی و بازارچه های مرزی استان به کشورهای عراق - ترکیه - کویت - عمارات و چین )صادر می شود که توسعه محصولات فرعی جهت بالا بردن ارزش افزوده عسل در اولویت کاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای افزایش راندمان تولید و کاهش قیمت تمام شده در محصولات زنبور عسل برنامه های علمی و تحقیقاتی اجرایی شده که این امر موجب افزایش کیفیت و کمیت این محصول در استان شده است.
قریشی افزود: با ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد و پرورش ملکه زنبور عسل به همت تشکل های زنبورداری استان زنجیره تولید عسل را در کشور تکمیل شده و ارزش اقتصادی تولید عسل را در استان افزایش یافته است .
در ادامه این مراسم کارگاه آموزشی بازاریابی و تولید محصولات فرعی زنبور عسل برای زنبورداران استان برگزار شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =