ایلنا نوشت:رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش قیمت واحدهای مسکونی واقع در طرح ترافیک گفت: نوسانات در چهار بازار بورس، طلا، ارز و قیمت حامل‌های انرژی باعث تغییر قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شود.

مصطفی قلی خسروی ، درباره اثرگذاری طرح ترافیک بر خانه‌هایی که در این محدود قرار دارند، اظهار داشت: وقتی خانه‌ای در محدوده طرح ترافیک با محدودیت تردد مواجه شده و بسیاری از اهالی این محدوده‌ها مجبور به خرید طرح ترافیک شوند با کاهش قیمت خانه‌های این مناطق مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اینکه مردم این محدوده ناچار به خرید طرح ترافیک می‌شوند موجب نارضایتی شده است و همین نارضایتی‌ها اقبال عمومی برای خرید خانه در این محدوده را کاهش می‌دهد. اینکه طرح ترافیک به اهالی این مناطق با تخفیف هم داده شود باز نمی‌تواند اثرات کاهش قیمت خانه را در این مناطق جبران کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک افزود: البته اثر آن ابتدای محدوده بسیار کمتر از میانه محدوده است چراکه امکان پارک خودرو در خارج از محدوده طرح ترافیک برای افراد وجود دارد.

خسروی با بیان اینکه هر گونه محدودیتی می‌تواند فساد و رانت ایجاد کند، اظهار داشت: معتقدم اثرگذاری وضع مالیات بر خودرو در کاهش آلودگی هوا به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است و باعث این مشکلات هم در سطح شهر نمی‌شود.

وی همچنین درباره عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن گفت: در حال حاضر بازار بورس، طلا، دلار و قیمت حامل‌های انرژی هر یک می‌توانند منجر به افزایش قیمت مسکن شوند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =