تسهیلات اشتغال‌زایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کردستان پرداخت می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان خبر داد. و گفت: کمیته اشتغال این اداره کل آمادگی خود را جهت پرداخت این تسهیلات به اولویت های فرهنگی و هنری اعلام می کند.

جلال قلعه شاخانی، به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در سنندج اظهار کرد: تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل پشتیبان و با هدف استفاده بهینه از مشاغل خانگی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان پرداخت می شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام این تسهیلات عنوان کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان می توانند با مراجعه به سایت مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات مورد نظر اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این تسهیلات با همکاری اداره کل کار، فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های مرتبط فرهنگی، هنری و مطبوعاتی استان انجام می شود، افزود: واجدین شرایط پس از نام‌نویسی در سایت مشاغل خانگی کپی مدارک خود را به اداره ارشاد محل سکونت خود ارائه دهند.

قلعه شاخانی، با اشاره به اینکه مدارک ارسالی پس ازبررسی در کمیسیون اعطای تسهیلات مشاغل خانگی اهالی فرهنگ و هنر بررسی می‌شود، گفت: لذا با توجه به فرصت کم جذب این اعتبارات، متقاضیان می توانند هرچه سریعتر جهت کسب اطلاعات بیشتر به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان(مجتمع فجر سنندج ) و ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستانها مراجعه ، یا تماس حاصل کنند.

وی به رشته های که واجد شرایط دریافت تسهیلات هستند اشاره کرد و افزود: تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در رشته‌های تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات، گرافیک کامپیوتری، مجموعه تجارت الکترونیک، مجموعه نرم‌افزار و رسانه برخط، مجموعه بازی‌های رایانه‌ای، مجموعه رشته‌های مرتبط با انیمیشن و در رشته‌های فرهنگی و هنری در بخش طراحی و ساخت عروسک، رودوزی‌های مدرن، تصویرگری، صحافی دستی، ساخت ماکت صحنه، تدوینگری فیلم، ساخت آهنگ، تنظیم آهنگ، فیلم‌نامه نویسی، سفال و سرامیک مدرن و انیماتوری تسهیلات پرداخت می‌شود.

قلعه شاخانی به شرایط افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات نیز اشاره کرد و افزود: افراد متقاضی مشاغل خانگی باید قصد راه اندازی کسب و کارهای کوچک با تسهیلات دریافتی را داشته باشند و جایی شاغل نباشند.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان باید قبلا از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده نکرده باشند و در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده باشند و افراد ترجیحاً فارغ التحصیل دانشگاه باشند و چند سال از بیکاری آنها گذشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این تسهیلات فرصت مناسبی برای تقویت اقتصاد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان خواهد بود، افزود: اهالی رسانه با استفاده از این تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند نسبت به خرید تجهیزات و امکانات حرفه ای دفاتر خود و همکارانشان اقدام کنند.
وی شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضاء خانوار، کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده، ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و تشکل های خوشه ای ، اتحادیه ها،تعاونی ها و صنوف و تسهیل مقررات مربوط به کسب و کار خانگی را از اهداف پرداخت این تسهیلات برشمرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =