ایران نوشت: اوایل هفته گذشته به دستور قاضی دادگاه کیفری شهرستان فومن، یک متهم به کلاهبرداری از زندان ضیابر به دادگستری انتقال داده شد تا درباره برخی از اتهاماتش مورد تحقیق قضایی قرار گیرد.

هنگام ظهر بعد از پایان کار،زمانی که سربازان قصدانتقال متهمان به زندان را داشتند ناگهان یکی از زندانیان که از کلاهبرداران حرفه‌ای بود از غفلت نگهبانان بهره برده و پا به فرار گذاشت.به‌ دنبال فرار این متهم دستورات قضایی برای ردیابی و بازداشت وی صادر شد و تیم‌هایی از مأموران پلیس عملیات گسترده‌ای را برای به‌دست آوردن ردی از مخفیگاه وی آغاز کردند.

در همین حال مأموران تمامی مکان‌هایی که ممکن بود ردی از وی به‌ دست آید را به‌ صورت نامحسوس تحت مراقبت های ویژه قرار دادند اما هیچ سرنخی از او به‌ دست نیامد.در حالی که تجسس‌های پلیسی وارد روز چهارم خود شده بود، آنان اطلاعاتی از یکی از پاتوق‌های وی دریکی ازروستاهای شهرستان لاهیجان به‌دست آوردند.

با به‌ دست آمدن این سرنخ ردیابی‌های تخصصی پلیس برای شناسایی وی آغاز شد تا اینکه مرد کلاهبردار به همراه دو نفر از همدستانش در هنگام خروج از مخفیگاه شان ردیابی و بازداشت شدند.شناسایی این متهم در حالی صورت گرفت که وی بعد از فرار به‌صورت ماهرانه‌ای چهره‌اش را تغییرداده بود.

سرهنگ محسن جعفرزاده -فرمانده انتظامی فومن- با بیان اینکه پلیس با تعقیب سرنخ‌ها و انجام اقدامات پلیسی پس از ۴ روز موفق به‌ شناسایی متهم شد، گفت: این کلاهبردار قصد داشت به همراه دو نفر از همدستانش از مرز سیستان و بلوچستان خارج شده و از آنجا به کشور پاکستان فرار کند. اما با اقدامات بموقع پلیس هر دو همدست این فرد نیز شناسایی و دستگیر شدند.وی با تأکید بر اینکه این فرد با سابقه سندسازی و پس ندادن اقساط وام بانکی، ۸ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خاطرنشان کرد؛‌ متهم برای طی مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =