عضو شورای متخصصین شهر قم با تأکید بر این که شورای شهر نباید مردم را نامحرم بداند، گفت: پخش زنده رادیویی جلسات شورای شهر قم، باید مصوب قانونی شود.

صادق چهرقانی - خبرآنلاین: مهندس علیرضا عرب بافرانی عضو شورای متخصصین شهر و از مدیران خوش نام در استان قم است که پس از دو دهه تجربه مدیریتی در شهر و استان، حالا وارد رقابت های انتخابات شورای شهر قم شده تا از تجارب حدود 20ساله خود، برای خدمت به مردم در شورای شهر پنجم قم استفاده کند.

مهندس علیرضا عرب بافرانی در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، از دغدغه های خود برای پیشرفت شهر قم گفت؛ از این که پروژه های نیمه تمام شهری موجود در قم که چهره شهر را نا مناسب کرده، او را آزرده خاطر می کند؛ این عضو شورای متخصصین شهر قم معتقد است که باید از ظرفیت های مختلف شهر قم از جمله وجود مراجع تقلید برای حل مشکلات شهر کریمه اهل بیت(ع) است.
این عضو شورای متخصصین شهر قم در بخش دیگری از این گفت وگو با انتقاد از عملکرد شورای شهر چهارم قم تصریح کرد: وقتی اعضای یک شورا به صورت اتوبوسی و از یک لیست سیاسی وارد شورای شهر می شوند، نتیجه اش عدم تخصص در عملکرد این شورا می شود؛ از این رو از مردم قم می خواهم برای پیشرفت شهر قم، در انتخابات شورای شهر، فرای از خواسته احزاب و گروه های سیاسی، به افراد متخصص و آشنا به امور شهری رأی دهند تا انشاءالله شاهد پیشرفت در شهر قم باشیم.

مشروح گفت وگو با مهندس علیرضا عرب بافرانی که تحصیلکرده مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت است و سال ها مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان قم بوده و همچنین چندین لوح تقدیر استانی و ملی را به خاطر عملکرد خود کسب کرده است را، در ادامه بخوانید:

*جناب مهندس عرب‌بافرانی! چه شد که تصمیم به شرکت در انتخابات شورای شهر قم گرفتید؟
با توجه به توصیه دوستان و همچنین تخصصی که در خودم سراغ داشتم، وظیفه دیدم که خودم را در معرض انتخاب مردم قرار دهم.

*به تخصص خود اشاره کردید؛ قدری در این زمینه بیشتر توضیح دهید؟
بنده حدود 2دهه افتخار خدمت گذاری در اداره آب منطقه ای استان قم و مدیریت در این عرصه را داشتم. فکر می کنم دو دهه تجربه مدیریتی بنده که تا حدودی با رضایتمندی مراجعان روبرو بوده، می تواند در راستای خدمت به شهر کریمه اهل بیت(ع) مفید و مؤثر باشد.

*شورای شهر مطلوب برای یک شهر از نظر حضرتعالی دارای چه ویژگی هایی است؟
به نظر بنده، شورای شهر محلی است که باید افراد متخصص و مرتبت با امورات شهری در آن حضور داشته باشند تا بتواند شکل یک شورای شهر مطلوب و ایده آل را به خود بگیرد؛ چرا که تصمیمات بسیار مهمی در شورای شهر و به ویژه شورای شهر کلانشهرها همچون قم صورت می گیرد و اگر خدای ناکرده تصمیمات غلط و غیر تخصصی در این نهاد مهم صورت گیرد، لطمات جبران ناپذیری به شهر و مردم وارد خواهد کرد. از این رو امیدوارم شورای شهر آینده قم، یک شورای شهر متخصص و با حضور افراد کاربلد و آشنا به امور شهر باشد.

*چه کاستی هایی در شورای شهر قبلی قم وجود داشت و اولویت شما به عنوان یک فرد متخصص و آشنا به امور شهری، در صورتی که به شورای شهر پنجم قم راه پیدا کنید، چه خواهد بود؟
حقیقتا پروژه های نیمه تمام شهری که در نقاط مختلف قم وجود دارد، من را آزرده خاطر می کند و به همین جهت، در صورت راهیابی به شورای شهر، اتمام این پروژه ها اولویت اصلی من خواهد بود؛ همچنین اصرار دارم که اگر قراراست پروژه های جدیدی برای شهر قم تعریف شود، باید مطالعات عمیق، دقیق و کاملا کارشناسانه روی آن ها صورت گیرد و بعد شروع شود؛ کاری که در کشورهای پیشرفته دنیا صورت می گیرد.

*شما این اقتدار را در خود می بینید که به عنوان نماینده مردم در شورای شهر، شهرداری را مکلف کنید تا مصوبات شورا و از جمله اتمام پروژه های نیمه تمام شهری را به انجام برسانند؟
تجربه مدیریتی حدود 20ساله بنده این موضوع را نشان داده که من در عین تعامل خوب با مراجعان خود، اصرار به رعایت قانون دارم.

*آقای مهندس! مدیران شهری قم بارها عنوان کرده اند که مشکلات مالی و عدم وجود منابع، از بزرگترین عوامل تکمیل پروژه ها و دیگر مشکلات است؛ شما چه راهکاری برای این موضوع دارید؟
شهر قم ظرفیت های بزرگی دارد که در هیچ کجای ایران و حتی تهران به عنوان پایتخت ایران وجود ندارد و آن هم مراجع تقلید بزرگواری است که در شهر قم ساکن هستند؛ مراجع تقلیدی که مسئولین رده اول کشوری از آنان حرف شنوی دارند؛ قطعا اگر از این ظرفیت می توان برای حل مشکلات شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام استفاده کرد. معتقدم که متأسفانه شورای شهر گذشته قم، به خوبی از این ظرفیت استفاده نکرد.

*به شورای قبلی قم اشاره کردید؛ به نظر شما بزرگترین معایب و مشکلات شورای شهر قبلی قم کدام مورد بود؟
غیر از عدم استفاده از ظرفیت های برجسته و مهم قم همچون مراجع تقلید، به نظرم بزرگترین مشکل شورای شهر چهارم قم این بود که اعضای آن به صورت اتوبوسی و از یک لیست سیاسی وارد شورای شهر شدند، در حالی که شورای شهر جایگاه افراد مورد نظر احزاب سیاسی نیست؛ شورای شهر مطلوب برای یک شهر، همان طور که اشاره کردم، شورای شهری است که افراد آن از متخصصین و افراد کاربلدی باشند که بتوانند در موضوعات تخصصی مدیریت شهری، بهترین تصمیمات را بگیرند. نمی خواهم زحمات شورای شهر گذشته قم را به صورت کلی زیر سؤال ببرم، اما وارد شدن افرادی به صورت اتوبوسی به شورای شهر، اصلا خوب نبود و متأسفانه گاهی مشاهده کردیم که برخی تصمیمات غیر تخصصی و شاید حزبی در آن گرفته شد. از این رو امیدوارم مردم در انتخابات شورای شهر، به افراد متخصص و مرتبط با امور شهری رأی دهند تا شاهد پیشرفت شهر باشیم.

*انتقادی که برخی فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین اصحاب رسانه به شورای شهر چهارم قم داشتند این بود که برگزاری جلسات غیرعلنی شورای شهر قم در طول 4سال گذشته پررنگ بود؛ نظر شما در این خصوص چیست؟
اگر قرار است برای مردم کار کنیم، باید شفاف باشیم و فراموش نکنیم که شفافیت باید اصل کار شورای شهر و اعضای آن باشد. پیشنهاد مشخص بنده که قطعا در صورت راهیابی به شورای شهر قم آن را پیگیری می کنم و معتقدم باید مصوب قانونی شود این است که، همان طور که جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به صورت زنده و مستقیم، از رادیو فرهنگ پخش می شود، جلسات علنی شورای شهر قم نیز باید به صورت زنده و مستقیم از رادیو قم پخش شود تا مردم در جریان جلسات شورای شهر قرار بگیرند؛ شورای شهر، برای تحقق حکومت مردم بر مردم شکل گرفت و از این رو معنی ندارد که تعداد جلسات غیر علنی ما آن قدر پر رنگ باشد که صدای فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه، بلند شود؛ به نظرم نباید اعضای شورای شهر فراموش کنند که مردم باید در جریان امور قرار گیرند؛ قطعا با شفافیت کار شورای شهر، بسیاری از فسادها و مشکلات، خود به خود اصلا به وجود نخواهد آمد.

*سخن پایانی شما چیست؟
بنده فقط می خواهم خوشحالی خود را از قرار گرفتن نامم در لیست ائتلاف شورای متخصصین شهر قم که به نظرم تخصصی ترین لیست حال حاضر انتخابات شورای شهر قم است، ابراز کنم و از مردم عزیزمان هم بخواهم فارغ از خواسته احزاب و گروه های سیاسی، به افراد شایسته، متخصص و لایق حضور در شورای شهر رأی دهند تا انشاءالله شاهد پیشرفت و رشد و ترقی شهر قم شهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) باشیم.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =