۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

«خبرجنوب» نوشت: متخلف زیست محیطی که اقدام به تصرف 51 هزار و 500 متر مربع از اراضی پارک ملی بمو کرده بوده محکوم به یک سال حبس تعزیری و رفع تصرف از اراضی مذکور شده است.

این متخلف اقدام به تخریب و شخم زدن این اراضی کرده بود و سند و مدرکی دال بر مالکیت نسبت به این اراضی نداشت و مستند بر ماده 690 قانون مجازات اسلامی به رفع تصرف از اراضی و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
پارک ملی بمو با مساحت 48 هزار و 211 هکتار در شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد، این منطقه دارای آب و هوایی نیمه خشک و فاصله آن تا شهر شیراز حدود 30 کیلومتر است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر لزوم رعایت آموزه های زیست محیطی در مناطق حفاظت شده تاکید کرد و بیان داشت: گونههای شاخص جانوری پارک ملی بمو شامل پلنگ، گرگ، قوچ و میش، کل و بز و آهو گراز و کفتار است. این منطقه زیستگاه و ذخیره گاه ارزشمندی برای حفظ گونههای گیاهی و جانوری است که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد . نبی ا... مرادی با بیان این که پارک ملی بمو به واسطه جمعیت علفخواران، یکی از بهترین زیستگاههای پلنگ ایرانی در کشور محسوب می شود گفت: تصاویر حرفه ای از پلنگ در این منطقه ثبت شده است. مرادی ادامه داد: گونه های گیاهی شناسایی شده در پارک ملی بمو به حدود 600 گونه می رسد. اهمیت وجودی گونههای انحصاری گیاهان در پارک ملی بمو نشان از غنی بودن ذخایر توارثی آن و از نظر حفظ ذخائر ژنتیکی جایگاه ویژه ای دارد. به گفته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس پارک ملی بمو نمونه برجسته زیست بوم طبیعی نسبتاً بکر در شمال شهر شیراز و در شرق شهر زرقان است این منطقه شامل 620 گونه گیاهی با 30 گونه بومی و ده ها گونه جانوری شامل پرندگان، پستانداران و خزندگان است و یک ذخیرگاه ژنی کم نظیر در منطقه محسوب می شود .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =