کشور با مفت خوری پیشرفت نمی کند/ باید فرهنگ کار نهادینه شود

نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دنیای بهتر را مفت به آدم نمی دهند بلکه باید جان کند و عرق ریخت.

به گزارش خبرانلاین از تبریز، دکتر مسعود پزشکیان عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در هتل کایا گفت: باید این فرهنگ نادرست مفت خوری را کنار گذاشت و فرهنگ بیداری، کار و حرکت را زنده کرد، با این وعده ها که بخواب ماهانه ۴۵ هزارتومان پول دهیم نمی شود کشور نمی رود.
وی تاکید کرد: قوام تمام نهادهای کشور با تجار و صنعتگران است، قدر و اندازه ما با حضور شماها می تواند بالا برود.
پزشکیان، با تاکید بر اینکه، چرا نباید در رشته های مختلف در جهان اول نباشیم، اگر مردم و دولت دست به دست هم داده و همراه و هم آوا باهم پیش بروند چه کسی می تواند جلوی پیشرفت ایران بایستد، گفت: نگاه یک تولیدکننده می تواند کشور را به اولین در منطقه و جهان برساند و تنها با این بخش می توان در دنیا نفوذ کرد.
این نماینده مجلس، با بیان اینکه، همه ی هستی به اندازه ی قدری که می دانید تغییر می کند به شرطی که یک جور دیگر عمل کنیم، تصریح کرد: در حقیقت ماهم مقصریم، نگاه بسته ای که در مجلس و قوای مختلف وجود دارد نمی گذارد شما توسعه پیدا کنید، اگر شما بال و پر بگیرید کشور جهش می یابد.
پزشکیان خاطرنشان کرد: تولید، اشتغال و رشد اقتصادی در سایه ی تلاشهای شما میسر خواهد شد و بر ما و همه مسئولان امر وظیفه است فضایی ایجاد کنیم که تولیدکنندگان راحت کار کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: وفای به عهد خیلی مهم است ولی متاسفانه ما راحت پیمان می شکنیم و این بی ثباتی در اقتصاد ایجاد می کند.
مسعود پزشکیان تاکید کرد: کسی که می تواند ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند برکت به کشور آورده پس نباید این فرد را به بهانه های واهی بگیریم و بگوییم رانتخوار است!
نائیب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه این آمار بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی برازنده جمهوری اسلامی نیست، اذعان داشت: باید بستر را در چهارچوب قانون برای فعالیت فعالان اقتصادی فراهم کنیم، باید برای رفع فقر و بیکاری تلاش کنیم، بهترین بودن در ادعا نیست باید در عمل باید ثابت کنیم بهترین سیستم هستیم وگرنه با فقر و... نمی توان ادعای بهترین بودن داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =