تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از نصب دوربین‌های ثبت تخلف در خروجی بزرگراه‌های پایتخت خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به اجرای طرح آزمایشی دوربین‌های ثبت تخلف جدید در رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها گفت: با توجه به اینکه برخورد با تخلفات رانندگی آزاردهنده شهروندان تهرانی یکی از اولویت‌های کاری پلیس راهور تهران بزرگ است، برخورد با معدود رانندگانی که در خروجی‌های بزرگراه‌های پایتخت به حقوق سایر رانندگان تجاوز کرده و خارج از صف و مسیر قانونی، اقدام به ورود به رمپ‌های خروجی بزرگراه‌ها می‌کنند، در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تخلف معدود رانندگان علاوه بر تضییع حقوق سایر شهروندان باعث اختلال ترافیکی و افزایش زمان تخلیه بارترافیکی می‌شود افزود: با توجه به این مهم، برخورد هوشمند با این تخلف از سوی پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران پیگیری شد و دوربین‌های ثبت تخلف به صورت آزمایشی در خروجی‌های چند بزرگراه پایتخت نصب شد.

وی گفت: دوربین‌های نصب شده در خروجی‌های بزرگراه‌ها این قابلیت را دارند که تخلف ورود خودروها به رمپ‌های خروجی‌ بزرگراهی را تشخیص داده و تخلف خودروهایی که مقررات خط کشی را رعایت نکرده و خارج از خطوط مشخص شده وارد این معابر شوند و یا از خط ممتد عبور کنند را ثبت کنند.

مهماندار با تاکید مجدد بر آزمایشی بودن بهره‌برداری از این دوربین‌ها خاطرنشان کرد: این دوربین‌ها در برخی معابر بزرگراهی نصب شده و پس از اطمینان از عملکرد آن‌ها در همه بزرگراه‌های پایتخت نصب خواهند شد.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ میزان جریمه تغییر خطوط حرکت بدون رعایت مقررات مربوطه، 500 هزار ریال است.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    7 0
    چقدر خوب میشه،یکی از علل ترافیک همین عدم رعایت بعضی از راننده ها در ورودی رمپ هاست
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    4 0
    خیلی هم عالی واقعا اگر ما رانندگان به این درک برسیم که عبور بین خطوط و عدم تجاوز به لاینهای دیگر و یا اشغال ۵ ردیف اتوموبیل در صورتی که اون بزرگراه ۳ ردیف عبوری داره ممکنه باعث طولانی تر شدن ترافیک و بار ترافیکی بشه اما در عوض باعث روان تر شدن ترافیگ می شه. چرا که با عدم رعایت نکته مذکور باعث ایجاد گره های ترافیکی شده و رفت و آمد کند و قفل خواهد شد. و این خیلی واضح و روشن و بدیهی است
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    0 4
    بهتر نیست کمی هم به کار اموزش و راهنمایی رانندگان پرداخته شوند همه وظیفه که جریمه کردن نیست.