۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
سیادت‌آبادی که سعادت‌آباد شد

سال‌ها پیش در سعادت آباد که نام اولیه‌اش سیادت آباد بود، قلعه‌ حاجی سید حسن قرار داشت که در شرق فرحزاد و جنوب غربی درکه واقع شده بود.

بعد از درگذشت حاج سید حسن، قلعه به فردی به نام منصور آقا رسید که او قلعه را فروخت. سه دانگ از این قلعه به نام شاهزاده محمد جعفر میرزا و سه دانگ آن هم به نام سید ضیاء الدین طباطبایی شد. سید ضیاء الدین طباطبایی، سیاستمدار و نخست وزیر در زمان احمد شاه قاجار بود. وی در این ده به کاشت گندم، یونجه و همچنین پرورش خرگوش پرداخت و آن را آباد کرد.

از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی خانه‌سازی در زمین‌های سعادت آباد شروع شد و ساخت خانه‌های ویلایی، آپارتمان و برج‌های مسکونی در این محله تا به امروز ادامه دارد.

سعادت آباد کجاست؟

سعادت آباد در منطقه دو شهرداری تهران در شمال غرب این شهر واقع است و به دلیل آب و هوای نسبتا خوب، کوچه‌ها و خیابان‌های عریض و دسترسی راحت به بزرگراه‌های تهران (از شمال به بزرگراه‌های یادگار امام و نیایش، از جنوب هم به بزرگراه‌های همت و حکیم) یکی از مناطق پرطرفدار تجاری و مسکونی است و خرید و فروش خانه و آپارتمان در سعادت آباد رواج بسیار دارد. محله سعادت آباد از سمت جنوب از بلوار دریا آغاز شده که مرز بین سعادت آباد و شهرک غرب محسوب می‌شود و از شمال به بزرگراه یادگار امام و محله اوین متصل است. در این محله، خیابان‌های مرفه نشینی مانند بلوار 24 متری و میدان فرهنگ و همچنین برج‌های مسکونی و تجاری خوبی قرار دارد.

از دیگر خیابان‌های سعادت آباد می‌توان به آسمان‌ها، میدان کاج، چهار راه سرو، خیابان علامه طباطبایی جنوبی و شمالی، پل مدیریت، بلوارهای شهرداری، فرحزادی و پاک‌نژاد اشاره کرد. همچنین شهرک بوعلی با 6 فاز جزو این محله به حساب می‌آید.

امکانات سعادت آباد

  رستوران‌های گران قیمت ایرانی و فرنگی سعادت آباد در کنار فست فودها و کیترینگ‌های ارزان قیمت، این محله را تبدیل به محلی برای زندگی اقشار متوسط و ثروتمند جامعه کرده است. ضمن اینکه بسیاری از شرکت‌های تجاری در سعادت آباد مستقر شده‌اند و کارمندان آنها به راحتی می‌توانند برای ناهار خود غذای مناسبی تهیه کنند. از مکان‌های مهم سعادت آباد می‌توان به باشگاه‌های ورزشی، مدارس و مراکز آموزشی، هتل اسپیناس پالاس، زندان اوین و سه مسجد پیامبر اعظم (ص)، مسجد الرسول و قدس اشاره کرد.

دو دانشگاه ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه امام صادق نیز به ترتیب در خیابان‌های علامه طباطبایی و پل مدیریت این محله واقع شده‌اند.

سعادت آباد دارای سه بیمارستان بزرگ پارسیان، عرفان و شهید مدرس است که علاوه بر پزشکان و کادر پزشکی بسیار خوب با بسیاری از بیمه‌ها نیز طرف قرار دادند.

در این محله پارک‌های مختلفی مانند پارک پرواز، دلاوران، آبشار و ... ساخته شده‌اند که اکثرا صبح‌ها برنامه ورزش صبحگاهی دارند و عصرها با پیاده‌روی و گپ و گفت بزرگسالان و بازی کودکان مملو از نشاط و سرزندگی می‌شوند. برای خرید مواد غذایی و یا کفش و لباس نیز فروشگاه‌ها و مراکز خرید خوبی ساخته شده‌ است که می‌توانید به راحتی آنچه که مدنظرتان است را تهیه کنید.

 خرید و فروش ملک در سعادت آباد

  ساخت و ساز و خرید و فروش زمین و خانه و آپارتمان در محله سعادت آباد رونق خوبی دارد. قیمت‌های مسکن و یا دفتر کار در خیابان‌های این محله متفاوت است، برای مثال کوی فراز از خیابان‌های گران قیمت سعادت آباد محسوب می‌شود و خیابان‌های آسمان و میدان بهرود از قیمت متوسطی برخوردار هستند.

با مراجعه به بخش املاک سایت دیوار می‌توانید از قیمت خرید و فروش زمین و آپارتمان یا رهن و اجاره

آنها آگاه شده و آنچه که مدنظرتان است را به راحتی پیدا کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703776