سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح با اشاره به رونمایی از موشک جدید برد بلند خرمشهر، گفت: این دستاورد توسط وزارت دفاع طراحی و تولید شده و ۲ هزار کیلومتر برد دارد.

به گزارش خبرآنلاین،موشک بلندر برد و بالستیک خرمشهر با برد 2000 کیلومتری خود قابلیت حمل کلاهک تا 1800 کیلومتر را دارد. نکته مهم این است که این موشک می تواند به جای یک کلاهک، چند کلاهک جنگی حمل کند.  سردار حسین دهقان وزیر  وقت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از این گفته بود که موشک غدیر، موشک سوخت جامد برد بلند، موشک سجیل، موشک جامد برد بلند با دقت اصابت بالا و موشک خرمشهر با دقت اصابت بالا با برد بلند از دستاوردهایی خواهد بود که  آینده‌ای نزدیک در خدمت قرار خواهد گرفت.

با احتساب موشک خرمشهر، شمار موشک‌هایی که ایران قادر است با آنها، اهداف مختلف را در فاصله 2000 کیلومتری هدف قرار دهد، به سه مدل رسیده است. موشک خرمشهر جدیدترین موشکی است که  در مسیر سجیل و قدر قدم می‌گذارد. در صورت وقوع هر نوع تهدیدی، جمهوری اسلامی ایران قادر است تمام اهداف مورد نظر به خصوص اهداف مختلف در سرزمین‌های اشغالی، از تاسیسات گازی صهیونیست‌ها در غرب سرزمین‌های اشغالی تا بقیه نقاط این رژیم را به دقت بالا با موشک‌های 2000 کیلومتری هدف قرار دهد.  موشک بالستیک سجیل، غول 23 تُنی ایران به حساب می آید. در کنار آن  موشک بالستیک قدر F هم جز توان دفاعی مهم ایران است.

البته غیر از موشک‌های 2000 کیلومتری، ایران قادر است با موشک‌های دیگر خود یعنی موشک‌های میان بردی همچون قدر اچ و اس، شهاب 3 و عماد هم، بیشتر این اهداف را مورد اصابت دقیق قرار دهد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    41 3
    دیشب داشتم فیلم نفس نرگس آبیار رو می دیدم. 25 دقیقه آخرش گریه می کردم. واسه نسل خودمون که خواب کودکی اش با آژیرهای خطر می شکست و بعد ترس و ترس و ترس. هیچ کسی به داد ما نمی رسید، هیچ کسی مظلومیت ما و ظلم عراق رو نمی دید. حالا اگر انتقادی به نیروهای دفاعی ایران دارید، اون روزها رو به یاد بیارید که اگر ضعیف باشی می کشنت. اگر ضعیف باشی بهت تجاوز می کنن. توسعه تو خاورمیانه ای ناامن بدون داشتن نیروی دفاعی قابل انجام نیست.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      4 14
      سلام ما که موشک میامد نمیترسیدم که هچ بلکه میرفتیم بالای پشت بام ببینیم کجا اصابت میکنه کلا هم حدود ۶۰۰ نفر در طول جنگ در اثر بمباران شهر ما شهید شردند که فکر کنم خیلی کمتر از آمار تصادفات الان هست
  • محمد رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    31 13
    به امید روزی که با این سلاح ها انتقام حادثه تلخ منا را از آل سعود بگیریم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    0 0
    اگر ۲ تن تی ان تی را بزند توی سر دشمن خیلی خوب میشه