بهترین و بدترین رنگ‌ها در زمان فروش خودرو در جهان

با اینکه مردم عموماً بر مبنای سلایق و علایق شخصی خود اقدام به انتخاب رنگ خودرو می‌کنند اما زمانی که بحث فروش خودرو و بهای آن مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد که باید آمار را به عنوان فاکتوری مهم در نظر گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال، مطالعه‌ای که توسط موتور جست و جوی iSeeCars انجام گرفته بیش از 2.1 میلیون مورد فروش خودرو را تحلیل کرده و فهمیده که رنگ بدنه در زمان فروش خودرو تأثیر نسبتاً قابل‌توجهی روی بهای خودرو دارد.

برای مثال، بهای یک خودرو در سه سال اول به‌طور متوسط 33.1 درصد کاهش می‌یابد و خودروهای زردرنگ با افت بهای 27 درصدی بهترین رکورد برای کاهش بها را بر جای می‌گذراند. در مقابل این خودروهای طلایی‌رنگ هستند که با افت بهای 37.1 درصدی بدترین انتخاب هستند.

مدیرعامل iSeeCars می‌گوید:خودروهای زردرنگ عمومیت نسبتاً کمی دارند که این امر باعث افزایش تقاضا شده و ارزش خود را حفظ می‌کنند. تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که خودروهای زردرنگ کمترین میزان افت قیمت را دارند. موضوع جالب اینکه این رنگ همچنین در خودروهایی چون شاسی‌بلند و پیکاپ باعث می‌شود افت قیمت کمتری داشته باشند.

بنا به نتایج این تحقیق، خودروهای نارنجی و سبزرنگ نیز ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند و همانند رنگ زرد، آن‌ها نیز عمومیت کمتری دارند. سه رنگ زرد، نارنجی و سبز در مجموع 1.2 درصد جمعیت خودروهایی با سه سال سن را تشکیل می‌دهند.

پیش از اینکه نتایج ارائه شده برای عمومیت کم خودروهای رنگی یاد شده را زیر سؤال ببرید این حقیقت را در نظر بگیرید که بدترین رنگ‌ها از نظر افت قیمت بژ، بنفش و طلایی بوده و آن‌ها نیز تنها 0.7 درصد خودروهای سه‌ساله را تشکیل می‌دهند.

دیگر موضوع جالب اینکه اگرچه برخی رنگ‌های معین باعث حفظ بهتر قیمت خودرو در زمان فروش می‌شوند اما این موضوع به معنی فروش سریع آن‌ها در بازار نیست. خودروهای زرد به‌طور متوسط 41.5 روز در بازار باقی می‌مانند درحالی‌که این آمار برای خودروهای نارنجی و سبز به ترتیب 38.1 و 36.2 روز بوده و برای تمامی رنگ‌ها به‌طور متوسط 36.5 روز اعلام شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =