بهره برداری از 7 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال

مقام عالی دولت در مازندران که در نشست با رسانه ها به مناسبت هفته دولت سخن می گفت، یاد آور شد: 7 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، از خبرنگاران به عنوان تلاشگران عرصه آگاهي رساني به جامعه قدرداني نمود و ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 385 شهيد جامعه كارمندي استان، با بيان اين كه شعار ملي هفته دولت امسال ' تدبیر و امید برای تولید و اشتغال' است، خاطر نشان کرد: 7 هزار پروژه با اعتباري بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
استاندار با اشاره به اين كه يكم شهريور، روز آغاز فعاليت پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، تجلي مردمسالاري ديني است، گفت: همزماني اين رويداد با آغاز به كار دولت دوازدهم، اتفاقي خجسته است كه مي تواند در سايه تعامل و هم افزايي اين دو نهاد دولتي و مردمي به شكوفايي، توسعه و اعتلاي كشور كمك كند.
ربيع فلاح با بيان اين كه در سايه تعامل و عمل در دولت تدبير و اميد شاهد دستاوردهاي خوبي در مازندران همگام با سياست هاي دولت بوده ايم، اعلام كرد: با اتمام پروژه انتقال گاز عسلويه از سمنان به ساري و نكا با اعتباري بالغ بر 820 ميليارد تومان، يكي از مهم ترين مشكلات پيش رو براي سرمايه گذاري هاي بزرگ و نفتي و تامين گاز مصرفي خانگي براي هميشه در استان مرتفع شده است.
وي با بيان اين كه با افتتاح سد گلورد با اعتباري بالغ بر 250 ميليارد تومان در دولت يازدهم شاهد توسعه كشاورزي در شرق استان خواهيم بود، افزود: در مازندران در دولت تدبير و اميد بيش از 1000 ميليارد تومان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان هزينه شده است.
نماينده عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه از اين رقم 600 ميليارد تومان در حوزه زيرساخت ها و 400 ميليارد تومان در ساخت و تجهيز بيمارستان ها هزينه شده است، گفت: نيم ميليون نفر در دولت يازدهم كه فاقد هرگونه بيمه بودند تحت پوشش بيمه هاي درماني قرار گرفتند.
وی به اهمیت استفاده از بندر امیر آباد و عملیاتی شدن طرح های توسعه ای این بندر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم سرمایه گذاری یکهزارو 150میلیارد تومانی را در این منطقه انجام داده است.
ربيع فلاح از بند امیر آباد به عنوان مزیت منطقه آزاد مازندران نام برد و عنوان داشت: نگاه ما به توسعه سراسر استان عادلانه و متوازن است و معتقديم بندر نوشهر بايد توسعه پيدا كند و در اين راستا بدنبال امتيازي خاص براي اين بندر هستيم.
استاندار به اقدامات انجام شده در محورهاي مواصلاتي استان از جمله محور فيروزكوه، هراز، آزاد راه تهران-شمال و كمربندي هاي ساري، بابل و تونل چالوس اشاره نمود و افزود: در مازندران طي دولت يازدهم براي احداث 26 زير گذر و روگذر اعتباري بالغ بر 1200 ميليارد تومان سرمايه گذاري شده است.
وي با اشاره به اين كه بيش از 1500 كيلومتر عمليات روكش آسفالت در روستاهاي مازندران در دولت تدبير و اميد صورت گرفته و عميلات گازرساني به 600 روستا با اعتباري بالغ بر 480 ميليارد تومان به پايان رسيده است و تا پايان سال 97 گازرساني به تمام روستاهاي بالاي 15 خانوار استان به اتمام خواهد رسيد، گفت: بيش از 1450 ميليارد تومان در زمينه تامين آب شرب و آبرساني به مناطق استان در دولت يازدهم هزينه شده است.
استاندار در ادامه به دستاوردهاي استان در حوزه سياسي، اجتماعي و فرهنگي اشاره كرد و گفت: در دو انتخابات مهم هفتم اسفند ماه 94 و 29 ارديبهشت ماه 96 حتي يك صندوق راي در مازندران ابطال نشده است و در سايه تعامل و همدلي همه دست اندركاران برگزاري انتخابات به نحو شايسته از آرا مردم صيانت شده است.
ربيع فلاح گفت: در دولت تدبير و اميد 12 حزب جديد در استان راه اندازي شد، 18 كانون صنفي مجوز فعاليت دريافت نمودند، دفتر نمايندگي خانه احزاب استان افتتاح شد، شناسنامه اجتماعي و فرهنگي 22 شهرستان و سند مقابله با فحشا و فساد و طلاق تدوين گرديد، تشكل هاي مردم نهاد به ميزان 58 درصد افزايش يافتند و 30 منطقه آلوده مازندران پاكسازي و بهسازي گرديد.
وي به كاهش 5/71 درصدي غريق در سواحل استان در دولت يازدهم اشاره كرد و تصريح نمود: در 150 نقطه استان، طرح پايش تصويري را اجرا كرديم و شاخص هاي امنيتي در طول دولت تدبير و اميد در مازندران ارتقا يافت.
استاندار با اشاره به برخي دستاوردهاي اقتصادي در استان طي فعاليت دولت تدبير و اميد اشاره كرد و افزود: از سال گذشته تاكنون بيش از 1108 واحد توليدي بالغ بر 500 ميليارد تومان از بسته رونق توليد دريافت نمودند و 909 واحد داراي مشكل راه اندازي شد.
ربيع فلاح با بيان اين كه در طول فعاليت دولت يازدهم 150 هزار شغل جديد در استان ايجاد شد، تصريح كرد: با توجه به تعهد رييس جمهور در ايجاد سالانه قريب 1 ميليون شغل، عليرغم سهم مازندران، از اين رقم 43 هزار شغل هدف گذاري شده است.
وي با اعلام اين كه در طول 4 سال گذشته بالغ بر 1624 ميليارد دلار از مبادي مختلف استان، صادرات صورت گرفته است، گفت: بيش از 1000 ميليارد تومان در حوزه فناوري اطلاعات و زيرساخت هاي آن در استان در 4 سال گذشته هزينه شده است.
استاندار، افزود: 4000 ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش خصوصي در حوزه گردشگري و زيرساخت هاي آن در مازندران طي 4 سال گذشته صورت گرفت.
در پايان اين نشست كه معاونين استاندار و مدير كل روابط عمومي استانداري حضور داشتند، استاندار و معاونين استاندار به پرسش هاي اصحاب رسانه در بخش هاي مختلف پاسخ دادند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =