۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
پرتاب  یک خودرو الکتریکی به مریخ!

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌اکس در توییتر خود اعلام کرد که با نخستین پرتاب راکت جدید این شرکت با نام Falcon Heavy، یک نمونه از ماشین‌های رودستر جدید خود را نیز به مریخ می‌فرستد.

به گزارش خبرآنلاین،ماسک اولین بار این مسئله را در توییتر مطرح کرد و گفت: «اگر رودستر تسلا در مسیر پرتاب منفجر نشود تا میلیاردها سال می تواند در اعماق فضا باقی بماند.»

راكت‌هاي Falcon Heavy كه قرار بود چند‌ماه پيش آزمايش عملي خود را پشت سر بگذارند، در نهايت ژانويه امسال از همان سكويي به فضا پرتاب خواهند شد كه در گذشته آپولو 11 از آن به پرواز درآمده بود. راكت Falcon Heavy در واقع از مجموع چند راكت فالكون9ساخته شده تا قدرت حمل و طي مسافت به‌مراتب بيشتري را داشته باشد و قرار است از آن در ماموريت مريخ استفاد شود.  فالکون هِوی در سال 2013 یا 2014 پرتاب شود. ولی در نهایت آزمایشات اصلی آن از سال 2016 شروع شد و حالا قرار است در ژانویه سال 2018 (دی تا بهمن ماه سال جاری)  راهی مدار مریخ شود.  اسپیس ایکس تاکنون بارها ارسال فالکون هِوی را به تأخیر انداخته و مشخص نیست که آیا این بار گفته ماسک به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =