باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیرکل حزب موتلفه گفت: ایران باید شروطی برای آمدن مکرون بگذارد، از جمله این شروط مداخله نکردن پاریس در امور ایران است.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران تشکل متبوعش، اظهار کرد: زمانی آمریکایی‌ها مدعی بودند اجماع جهانی علیه ایران وجود دارد، اما امروز به جایی رسیده‌اند که همه دنیا یک صدا علیه مظالم آمریکا و رژیم صهیونیستی صدایشان بلند است. اقدامات ناشیانه ترامپ حتی صدای اتحادیه اروپا را هم در آورده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: باید به این سوال پاسخ داد که چرا آمریکا به چنین تصمیم‌گیری‌های غلطی افتاده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری هسته‌های حزب‌الله در جهان تاکید کرد: آمریکا امیدی به ادامه حیات رژیم صهیونیستی ندارد لذا مانند غریق، دست به هر اقدامی ولو غلط می‌زند که گاه غریق را به مرگ نزدیکتر می‌کند.

حبیبی گفت: اینکه ترامپ عقب نشینی کرد و اجرای این تصمیم را 6 ماه به تعویق انداخت، مقاومت جهانی در برابر این تصمیم را نشان می‌دهد. احتمالا آمریکایی‌ها می‌خواهند 6 ماه امکان‌سنجی کنند و دوباره به صحنه بیایند.

حبیبی با اشاره به بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمین جهان گفت: قدس حرم همه مسلمانان جهان است. دنیا باید بداند مسلمانان از هر چه بگذرند از قبله اول خود نخواهند گذشت. همانطور که در عراق و سوریه ارتش بین‌الملل اسلام شکل گرفت و هسته‌های حزب الله از لبنان، عراق، ‌سوریه، پاکستان، ایران و افغانستان در کنار هم از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند، در مقیاس جهانی نیز مسلمانان در تمام بلاد اسلامی گرد هم خواهند آمد و با شعار جهانی؛ «مدافعان حرم متحد شوید» قدس را آزاد خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران اشاره کرد و گفت: روابط بین دو کشور از مشروطه تاکنون تیره و تار بوده است. انگلیس همواره در امور داخلی ایران دخالت ‌کرده است. اینکه گفته شده وزیر خارجه انگلیس برای آزادی دو جاسوس انگلیسی به تهران امده است، نمی‌تواند پایه مناسبی برای بهبود روابط دو کشور باشد. به نظر می‌رسد وزیر خارجه انگلیس در حقیقت برای سامان دادن حیثیت خود در مجلس عوام انگلیس به تهران آمده است. این ربطی به بهبود روابط بین دو کشور ندارد. آنچه برای دولت ایران لازم است، اینست که روابط انگلیس با ایران بر مبنای عقلایی و دخالت نکردن انگلیس و جلوگیری از جاسوسی عناصر آن در ایران باشد.

حبیبی همچنین درباره سفر احتمالی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به تهران نیز گفت: ایران باید شروطی برای آمدن مکرون بگذارد. از جمله این شروط مداخله نکردن پاریس در امور ایران و حمایت نکردن از منافقین، که هزاران نفر از ملت ایران را شهید کرده‌اند، است. فرانسوی‌ها باید بحث مذاکرات منطقه‌ای و موشکی را رها کنند و روی منافع متقابل دو کشور در امور اقتصادی متمرکز شوند.

حبیبی در بخش دیگری از صحبت های خود، با بیان اینکه به نظر می‌رسد گام بلند اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه مهمترین گام باشد گفت: علم آموزی سکولار، شکاف حوزه و دانشگاه را زیاد می‌کند. دانشگاه باید از علم سکولار فاصله بگیرد تا به مبانی حوزه در علم‌اندوزی نزدیک شود. وی تاکید کرد: هنوز در دانشگاه مقاومت‌های بیهوده‌ای در این باره صورت می‌گیرد و برخی اساتید در حال و هوای قرن 18 و 19 اروپا هستند.

مسلمانان به قدس غیرت شرعی دارند

همچنین ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه غده سرطانی اسراییل را موجودیتی جعلی دانست و تاکید کرد: نقشه دشمنان اسلام در کاهش و فراموشی حساسیت ملت ها علیه اشغالگران قدس محکوم به شکست است. 

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع مدیران‌ فرهنگی ستاد فرماندهی کل سپاه با اشاره به شعله ورتر شدن آتش خشم دولت ها و ملت های مسلمان علیه اقدام شیطانی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی گفت: با وجود برخی اختلافات بین کشورهای اسلامی که محصول طراحی و فتنه انگیزی های سازمان های جاسوسی دشمنان اسلام در جغرافیای امت اسلامی است؛ تحولات و پیامدهای ناشی از اقدام وقیحانه رییس جمهور آمریکا نشان داد ملت های مسلمان همچنان به بیت المقدس و قبله اول مسلیمن حساسیت و غیرت شرعی دارند.

وی افزود: دامنه خشم و اعتراض دنیای اسلام به گونه ای بود که حتی برخی از حکام کشورهای عربی که در پشت پرده با رژیم صهیونیستی و حامیان اشغالگران قدس شریف در تعامل و هماهنگی هستند، جرأت علنی ساختن مواضع جانبدارانه از تصمیم آمریکایی ها را نداد.

سعیدی اقدام ترامـپ را سرآغاز دور جدیدی از فتنه آفرینی ها و توطئه های پیچیده علیه جهان اسلام دانست و تصریح کرد: این اقدام تحریک آمیز در واقع اعلام جنگ به جهان اسلام است و در صورتی که با پاسخ درخور از سوی ملت های مسلمان به ویژه فلسطینی ها بعنوان خط مقدم مقاومت ضدصهیونیستی مواجه نگردد،بی‌تردید دامنه هدف گذاری های شیطانی آن به سایر کشورهای اسلامی به گونه ای پیچیده تر سرایت خواهد کرد.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =