ایسنا نوشت: نماینده مردم ایلام، بوشهر و خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در اجلاس سوم این مجلس سخنرانی کرده و یا در حاشیه آن با خبرنگاران گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به آغاز به کار دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی به ریاست این مجمع را تبریک گفت و افزود: توفیقات مجمع تشخیص مصلحت را در انجام ماموریت‌های محوله از خداوند مسئلت دارم.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه ولایت فقیه، حفظ و پاسداری از آن را از شؤن اصلی مجلس خبرگان دانست و تصریح کرد: حکم حکومتی ولی‌فقیه بر همگان و حتی مجتهدین‌، نافذ است و نباید رایی برخلاف آن ابراز گردد. لذا در آستانه ماه محرم تاکید می‌کنیم همان‌گونه که مقام معظم رهبری، قمه‌زنی را به دلیل تبعات آن و سواستفاده‌های دشمن حرام اعلام فرمودند، بر همه واجب است از حکم ایشان تبعیت نمایند تا دیگر شاهد این مسئله نباشیم.

برجام با تهدید آمریکا دچار فروپاشی نمی‌شود

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری درباره اقدام ایران در صورت نقض برجام توسط آمریکا اظهار کرد: صحبت‌های دشمنان ما جدید نیست و از ابتدای انقلاب تا امروز با تهدیدات آن‌ها آشنا هستیم و تعبیر امام راحل (ره) همیشه این بود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس شما مطمئن باشید که اگر آن‌ها توان انجام کاری را داشتند تا انقلاب را زمین‌گیر و مشکل جدی برای آن ایجاد کنند؛ تاکنون این کار را کرده بودند و انقلاب ما به ۴۰ سالگی نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور رهبر انقلاب و آگاهی و بصیرت ملت ایران معتقد هستم همان‌گونه که از ابتدای انقلاب تا امروز با مقاومت و همت مردم ایران در برابر تهدیدات دشمن ایستاده از این به بعد هم خواهد ایستاد و جزء رسوایی برای آن‌ها چیز دیگری نخواهد ماند.

حسینی بوشهری بابیان این‌که امروز در دنیا آمریکا به‌صورت آشکار پرچم‌دار بر هم زدن برجام است؛ افزود: این کشور به‌عنوان پرچم‌دار تهدید علیه ملت ایران است و این توافق که بین ایران و ۶ کشور بسته‌شده فقط بین ایران و آمریکا نیست که اگر این کشور بخواهد آن را تهدید کند؛ برجام دچار فروپاشی شود. آنچه برای جهانیان ثابت خواهد شد سخنان مقام معظم رهبری و ملت ایران مبنی بر انجام ندادن تعهدات توسط آمریکا است.

وی تأکید کرد: ما انتظار داریم هیئتی که برای نظارت بر برجام تعیین‌شده پس از بازگشت رئیس‌جمهور از سازمان ملل پاسخی درخور و متناسب با تهدیدات آمریکا بدهد تا این کشور برای همیشه احساس کند که نمی‌تواند در برابر اراده ملت ایران حرفی بزند.

حسینی بوشهری در پایان گفت: آن‌ها باید بفهمند که انجام هر حرکتی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند از توانشان خارج است.

ما اعتمادی به امریکا نداریم

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و مسائل حل‌شده در این دوره اجلاس خبرگان رهبری و بابیان اینکه از ابتدا اعلام‌شده بود که ما اعتمادی به آمریکا نداریم، گفت: اما پایبندی غرب و آمریکا به این قرارداد را باید با جدیت در دیپلماسی دولت دنبال کرد تا آن‌ها ملزم به اجرای این تعهد شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از پیش‌پرداخت‌های ایران در مسئله برجام اظهار کرد: آن پیش‌پرداخت‌ها غرب را جسور کرده اما ما معتقدیم که همچنان بی‌اعتمادی به آمریکا ایجاب می‌کند ما به دنبال نسخه اصلی که کشور را در برابر هجوم دشمنان توانمند می‌کند برویم که این نسخه همان اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران از ابتدای انقلاب نشان داد که در برابر تحریم‌ها بسیار پایدار و مقاوم است، گفت: امروز بدعهدی‌ آمریکایی‌ها و غرب‌ باید به رخ عالم کشیده شود و پیمان‌شکنی آن‌ها را باید به ملت‌ها و دولت‌ها اعلام کنیم که این‌ها نه‌تنها در برابر ملت ما بلکه در برابر هیچ ملتی پایبند به پیمان نیستند.

رئیسی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر بی‌اعتمادی به آمریکا گفت: باید به اصول اصلی نظام که اتکا به دست‌های توانمند جوانان است پایبند باشیم چون گره‌گشای امور کشور دست‌های جوانان است.

وی در ادامه به مسائل طرح‌شده در اجلاس خبرگان پرداخت و گفت: قبل از هر مبحثی در این اجلاسیه بحث تضمین جمهوریت و اسلامیت نظام مطرح است و مجلس خبرگان پشتوانه بزرگی برای نظام و اجرای قوانین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در اجلاس خبرگان رأی‌گیری نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این اجلاس میثاق مجددی با رهبر و پایبندی به اصول اساسی نظام است. در این اجلاس دغدغه‌های مردم مطرح می‌شود و مهم‌ترین مسائلی که امروز در کوچه و بازار مطرح است و مردم به نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها مراجعه می‌کنند، مسائل معیشتی است.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =