تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل از تردد نیم میلیون نفر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در 6 ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل؛ علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان با اعلام این خبر اظهار کرد: از این میزان 75 درصد مسافر خارجی و 25 درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه 83 درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و 17 درصد هم سواره هستند گفت : در 6 ماه اول امسال بیش از 75 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار توسط سه هزارو 309 دستگاه کامیون صادر و حدود 52 هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی ، شیشه ، قیر ، نمک ، سیلیس ، سنگ های ساختمانی ، پروفیل ، سیب زمینی ، ام دی اف ، آب معدنی ، اتومبیل سواری و نئوپان اعلام کرد.

علی رحمتی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار جهت استقبال و پذیرائی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و افزود : سال گذشته 2 هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده اند و امسال نیز طبق پیش بینی ها ورود اتباع آذری و گرجستان سه برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد : طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می شوند.

وی افزود : بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل جهت هماهنگی و جابجایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل در خصوص پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که به دوزبلاغ معروف است گفت : از سال 94 این مهم بین دو طرف جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی اجرائی شده که هم اکنون سهمیه استان 600 برگ است و با پیگیرهای لازم و برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم این سهمیه را به هزار برگ برسانیم.

علی رحمتی افزود : هر برگ دوزبلاغ یا همان پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده ای 160 دلار معادل 600 هزار تومان دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =