۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
نشاط جوانی را به شهر بازگردانیم

در فرهنگ و ادب پارسی، جوان، نوجو، پویا و کمال طلب معرفی شده است که از مصلحت‌اندیشی‌های محافظه‌کارانه به‌دور بوده و برای نشان دادن کفایت خود، طرحی نو درمی‌اندازد.

هشت سال دفاع مقدس نشان داد وقتي به جوانان اين مرز و بوم اعتماد شود، صحنه‌هايي از رشادت، پايمردي و دلاوری را رقم مي‌زنند كه صفحات تاريخ هزاران ساله تمدن ايراني به خود نديده است.

بعد از جنگ و دوران سازندگي نيز، نيروي جواني پاي كار ساختن شهرهاي آسيب‌ديده حاضر شد. دانشجويان با تشكيل هسته‌هاي علمي تلاش كردند تا عقب‌ماندگي كشور از غافله علم و دانش را جبران كنند و پژوهشگران حوزه‌هاي دفاعي نيز با تلاش شبانه‌روزي مقدمات احداث كارخانه‌هاي ادوات دفاعي را فراهم كردند تا صنعتگران جوان با غلبه بر تحريم‌ها ابزار لازم براي دفاع از سرحدات را توليد كنند.

با این نگاه باید گفت که كار اجرايي در حوزه‌هاي شهري، نيازمند توان جسماني و دانش و اطلاعات روزآمد است.

امروزه شهر، منطقه و محله، بخش مهمي از زندگي ما را تشكيل مي‌دهند، ساختار شهري كه برون‌داد فعاليت‌هاي مديران خدوم شهرداري است، نه تنها موجب سهولت در تردد يا كسب و كار ما مي‌شود، بلكه چهره شهر، چهره درونمان را نيز تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.

بخشي از بهداشت رواني شهروندان، واتاب ساختارهاي شهري است. از این رو شايسته است براي رضايت شهروندان و بهداشت رواني آنان، شهر را با نگاهي نو بازتعريف كنيم.

شهر ما خسته است، خسته از تكرارهايي كه ريشه در سالياني دراز دارد ، خوب است با ميدان دادن به جوانان، تهران را با شور جواني، از نو بسازيم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =