اشتغال، اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است

معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان گفت: اولویت مهم و اصلی دولت تدبیر و امید در کشور توجه به معیشت و اشتغال جوانان است که این امر با همدلی، همگرایی و وفاق همگانی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در جمع اعضای شورای اداری شهرستان ملایر گفت: مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی که ارتباطی ناگسستنی با هم دارند، برای بار دوم نیز دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند که این انتخاب معنادار است و همه باید در مقابل این رای و انتخاب مردم تمکین کنند.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون مردم پشت سر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ایستاده اند و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی را در عرصه های مختلف خنثی کرده اند.

شاهرخی تصریح کرد: در استقرار نظام جمهوری اسلامی و در برقراری شکل اداره کشور، مردم حرف نخست را می زنند و در تدوین قانون اساسی و اصول آن، مردم محور اصلی آن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار با اعلام اینکه مردم در سال 92 به دولت تدبیر امید رای دادند، یادآور شد: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی با چند شعار محوری تا کنون بر عهد خود ایستاده و بر اساس آن حرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که تورم 42 درصدی و نرخ سرمایه گذاری در زمینه های مختلف منفی 5.6 درصد بود.

این مدیر ارشد سیاسی استان اظهار داشت: در داخل کشور و بر اساس شعار محوری دولت، کسی نباید احساس شکست کند و دو سر افراط و تقریط باید بریده شود، در غیر اینصورت در ادامه کار با مشکل مواجه خواهیم شد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داخل کشور باید به گونه ای باشد که فرصت برابر برای همه افراد و همه گروه ها و تشکل ها وجود داشته باشد، افرود: حقوق شهروندی باید در حد اعلی رعایت شود که در این راستا دولت گام های اساسی برداشته و همگرایی نیز ایجاد شده است.

وی گفت: دولت از هرگونه نقد و انتقاد سازنده استقبال می کند و با توجه به توفیقات قابل توجهی که دولت داشته، باید همه این توفیقات و خدمات برای مردم بیان شود.

معاون استاندار همدان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد امیدواری در صحبت های مسئولین و بیان همه خدمات نظام و دولت برای پیشگیری از احساس رخوت و ناامیدی مردم، خاطرنشان کرد: تخریب دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه تخریب نظام است چرا که همه ما در کشتی انقلاب سوار شده ایم و باید در کنار هم، مشکلات را حل کنیم.

وی اصحاب رسانه را رکن اصلی کشور دانست و تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد و کسانیکه تریبون در اختیار دارند، می توانند به دولت و نظام کمک کنند.

معاون استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به احیای 600 کارگاه در سطح استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تلاش کردیم کارگاه های موجود نیز حفظ و تقویت و ظرفیت آنها افزایش یابد.

شاهرخی اختصاص 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط دولت دوازدهم را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و افزود: این اعتبار در اختیار بخش های مختلف استان و افراد کارآفرین قرار می گیرد و باید نهایت بهره را از این ظرفیت برد.

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم انداز اشتغال استان در سال 96، تعهد ما بیش از 19 هزار شغل است که تاکنون بیش از 14 هزار شغل محقق شده و برنامه ما این است که فراتر از 20 هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

شاهرخی از مدیران شهرستانها خواست: ارتباط منظم و مستمری با ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه و مدیران کل استانی داشته باشند و از توان سازمان های مردم نهاد نیز بهره لازم را بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در آخر گفت: از ابتدای امسال 2 هزار و 340 میلیارد ریال در قالب 23 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است که تاکید داریم تا پایان سالجاری، این تعداد به سه هزار و 200 مورد افزایش یابد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =