آغاز ۱۱۰ میلیونی نمایشگاه «تنها نیستیم» برای زلزله‌زدگان غرب کشور

در نمایشگاه «تنها نیستیم» 230 اثر نقاشی، مجسمه و عکس، سه نسل از هنرمندان تجسمی با قیمت های بسیار پایین ارائه تا صد در صد آن به زلزله زدگان اهدا شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «تنها نیستیم» نمایشگاه خیریه آثار هنری به نفع زلزله‌زدگان استان کرمانشاه که به همت گالری مژده و همکاری گالری ایرانشهر و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی تدارک دیده شده، شب گذشته 26 آبان ماه در ساختمان هدیش آغاز و در اولین روز 110 میلیون تومان فروش داشت.

در این نمایشگاه  230 اثر نقاشی، مجسمه و عکس، سه نسل از هنرمندان تجسمی همچون کوروش شیشه‌گران، علی شیرازی، عین‌الدین صادق‌زاده، مرتضی گودرزی، بهرام دبیری، کامران عدل، جواد بختیاری و... به نمایش گذاشته شد.

هنرمندان در این نمایشگاه آثار خود را به نفع زلزله‌زدگان اهدا کردند تا حدود یک سوم  قیمت واقعی شان به نفع زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به فروش گذاشته شود و صد در صد عواید آن تقدیم مردم سرافراز و آسیب دیده غرب کشور شود و شعار و تیتر این حرکت «تنها نیستیم» ترجمان عملی یابد.

در اولین شب از این نمایشگاه سه روزه که با استقبال خوب علاقمندان به هنر روبرو شد، 110 میلیون اثر هنری به فروش رسید.

مژده طباطبائی، مدیر گالری مژده که طراح این حرکت جمعی خانواده تجسمی بود و بخشی از گنجینه گالری مژده را نیز به نفع زلزله زدگان استان کرمانشاه برای فروش عرضه کرده است گفت: «گالری مژده به‌منظور همدردی با عزیزانی که در زلزله استان کرمانشاه دچار آسیب‌ و خسارت شده‌اند، در نظر داشت که بخشی از گنجینه خود را طی یک حراج سه روزه به فروش رساند؛ البته ما از برخی از هنرمندانی نیز دعوت کردیم که اگر دوست دارند در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند و به‌محض اطلاع‌رسانی اولیه چندین مجموعه‌دار و هنرمند شاخص دست به کار جمع‌آوری آثار شدند. خوشبختانه همه تلاش کردند بهترین آثار خود را به نفع مردم عزیز آسیب‌دیده در زلزله استان کرمانشاه هدیه کنند.»

او افزود: «این حرکت خیریه با اعلام همراهی شمار قابل ملاحظه‌ای از اهالی هنر روبرو شد و حجم آثار رسیده چنان زیاد شد که ما تصمیم گرفتیم مکان بزرگ‌تری را برای برپایی نمایشگاه در نظر بگیریم. بر همین اساس آقای امیریان، مدیر گالری ایرانشهر دعوت کردند در ساختمان جدید این گالری، این نمایشگاه را برگزار کنیم تا در مساحت بزرگ‌تری میزبان تعداد آثار بیشتری باشیم.»

مژده طباطبائی گفت: «من از حجم استقبال و شور جامعه هنری برای ارائه اثر به نفع آسیب‌دیدگان عزیز در زلزله کرمانشاه و غرب ایران حیرت زده شدم و از تک تک هنرمندان، مجموعه‌داران و گالری‌داران سپاسگذارم، از همه عزیزانی که از شهرستان‌ها خواهان اهدای کار بودند هم ممنونم و پوزش می‌خواهم به دلیل کمبود وقت نتوانستیم در خدمت‌شان باشیم.»

مدیر گالری مژده درباره قیمت‌گذاری آثار نیز گفت: «در این حرکت خیر که صد در صد فروش آن به زلزله‌زدگان تقدیم خواهد شد آثار کیفی قابل ملاحظه از اساتید شاخص تا جوانان ارائه شده که حتما برای خریدارانی که قصدشان کمک است، خریدهای جالب توجهی هم محسوب می شود. قیمت همه آثار هم به یک سوم قیمت واقعی آنها کاهش دادیم تا جنبه مشارکت مردمی را بالاتر ببریم.»

در افتتاحیه این نمایشگاه که هنرمندانی از نسل‌های مختلف حضور داشتند برخی از هنرمندان درباره اهداف خود در زمینه اهدا اثر به نفع زلزله زدگان سخن گفتند.

عنایت‌الله نظری نوری هنرمند باسابقه نقاشی درباره حضور در این نمایشگاه گفت: در حادثه‌ زلزله غرب کشور حقیقتا جامعه ایران غمگین شد و هنرمندان نیز بخاطر حساس بودن، دل‌شان خواست گامی برای مردم عزیز جامعه‌شان بردارند.

او افزود: «در این نمایشگاه که با محبت خانم طباطبائی برپا شده، هنرمندان مشارکت خوبی داشته‌اند و بدون هیچ منتی تلاش کردند که به هم میهنان خود بگویند که برای آنها اشک ریختن و دوست دارند که در کنار آنها باشند. زیرا هنرمندان همواره دغدغه مردم و خدمت دارند و در این حادثه نیز تلاش دارند در کنار مردم باشند.»

این استاد پیشکسوت نقاشی در پایان گفت: «از مردم عزیز دعوت می‌کنم که در این نمایشگاه حاضر شوند و به طور قطع آنچه را که می‌خواهند به دست می‌آورند و آن قصد خدمت و کمکی را هم که دارند، انجام خواهند داد.»

علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران نیز که از این نمایشگاه بازدید کرد، ضمن عرضه تسلیت به هم‌وطنان کُرد، گفت: این نمایشگاه یک حرکت ارزشی است که از سوی دو گالری خوب، مژده و ایرانشهر تدارک دیده شده است تا عواید حاصل از آن برای زلزله‌زدگان استان کرماشاه هزینه شود.

او افزود: «مردم ایران به ویژه هنرمندان همیشه در زمینه کارهای خیر همچون کمک به زلزله‌زدگان چه در داخل کشور و حتی خارج از آن پیش‌قدم بوده‌اند و امیدوارم از این نمایشگاه که آثار قابل توجهی از هنرمندان مختلف کشور در آن به قیمت‌های بسیار کم و یک سوم قیمت واقعی آن عرضه شده‌، نیز حمایت کنند.»

بهنام کامرانی، هنرمند نقاش حاضر در این نمایشگاه نیز ضمن عرض تسلیت به هم وطنان در رابطه با زلزله استان کرمانشاه گفت: «مصیبت زلزله استان کرمانشاه موج همدلی را در جامعه ایجاد کرد تا مرهمی کوچک باشد بر این درد بزرگ. هنرمندان نیز براساس عمق این فاجعه تلاش کردند تا با برپایی نمایشگاه و اختصاص عواید آن به‌نفع مردم زلزله زده، به کمک هم وطنانشان بیایند، هرچند که عمق این فاجعه بسیار زیاد است.»

او افزود: «هنرمندان عرصه تجسمی با برپایی این نمایشگاه تلاش کرده‌اند تا به کمک مردم بیایند و این نمونه‌ای باشد برای سایر اصناف که با چنین حرکت‌هایی بتوانند به هموطنانمان یاری برسانند.»

کوروش گلناری هنرمند مجسمه‌ساز نیز درباره برگزاری این حراج آثار هنری گفت: «امروز در این نمایشگاه یک رفتار مردمی از سوی هنرمندان تجسمی رقم زده شده تا با جلب مشارکت، بتوانند به آسیب‌دیدگان زلزله استان کرمانشاه خدمت کنند.»

او افزود: «این نمایشگاه پتاسیل و فضای خوبی را ایجاد کرده که آنهایی که می‌خواهند سهمی در کمک به آسیب‌دیدگان داشته باشند در این نمایشگاه مشارکت کنند. این نمایشگاه سهم خلاقه‌ای از سوی هنرمندان تجسمی است که آثارشان را برای کمک به مردم عرضه کرده‌اند تا سهم کوچکی در هم یاری به زلزله زدگان استان کرمانشاه داشته باشند.»

نمایشگاه  خیریه سه روزه  «تنها نیستیم» تا روز یک‌شنبه 28 آبان ادامه دارد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =