نامه‌نیوز نوشت: قالیباف بعد از دو ماه سکوت انتخاباتی، با نوشتن نامه‌ای نشان داد که دیگر چندان امیدی به اصولگرایان نبسته است و می‌خواهد با طرح کردن «نواصولگرایی»، برای زنده نگهداشتن نامش در عرصه سیاست، راهی «نو» را تجربه کند.

اما همان روزها، این قدم اول سردار برای ایجاد «طرحی نو» در سیاست با طعنه و انتقادهای بسیاری همراه شد. از یک سو چهره ای همچون صادق زیباکلام که این اقدام او را تلاشی برای ایجاد جایگاه سیاسی دانست، می گوید: «کدام بخش از جریانات اصولگرا از آقای قالیباف حمایت می کنند؟ نه اصولگرایان معتدل و میانه رو حامی قالیباف هستند و نه روحانیت و جریانات تندرو مثل پایداری اصولگرا ظاهر از قالیباف حمایت کنند. به همین دلیل آقای قالیباف به در و دیوار می زند تا شاید یک فضا و جایگاه سیاسی را برای خودش به وجود آورد.»

وقتی نگاهی به روز شمار انتخابات مجلس داشته باشیم، تحلیل بسیاری از رفتارها و گفتارهای سیاسی راحت‌ترمی‌شود. مانند این روزهای قالیباف که بعد از نامه انتقادیش، این بار با حضور در نشست«نو اصولگرایی در نگاه جریان دانشجویی»، این نکته را گوشزد می کند که آقای شهردار سابق، در تلاش است فصل جدیدی را در پرونده سیاسیش بگشاید.

او بار دیگر بی پروا اصولگرایان را مورد نقد قرار داده و می گوید «می‌بینیم این جریان هم در ارائه کارنامه، کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی ندارد.حتی در هدفگذاری و روش و ابزار هم بد سلیقگی داشته است هرچند برخی بزرگان اصولگرا شاید نپذیرند.» ،« نواصولگرایی با فرهنگ پدرخواندگی ساخته نمی‌شود؛ نواصولگرایی پدرخوانده نمی‌خواهد. هیچکس دیگر حق ندارد به عنوان پیشکسوت جلوی بروز این ظرفیت عظیم جوانان باانگیزه و پخته را سد کند.»

این نقادی های دنباله دار سردار به اصولگرایان و جمنا را وقتی در کنار شنیده هایی مبنی بر گردهم آمدن نیروهای همدل سردار با دستور کار انتخابات مجلس قرار دهیم، صفحه پازل فعالیت های سیاسی با وضوح بیشتری می‌توانیم نظاره کنیم. پازلی که شاید تا انتخابات 98، کامل شده و چهره جدید سردار در قامت یک نواصولگرا را رونمایی کند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =