۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

بزرگترین توربین های بادی در جهان اخیرا در انگلستان تولید انرژی را آغاز کرده اند.شرکت دانمارکی دانگ انرژی که در پشت این پروژه قرار گرفته است،به تازگی 32 عدد از این سازه های غول پیکر را در خلیج لیورپول روشن کرده است.

به گزارش خبرآنلاين، این توربین ها حتی از برخی آسمان خراشها هم بلندتر هستند،ارتفاع آنها 640 فوت و بلندی تیغه های آنها 262 فوت است که توانایی تولید 8مگاوات برق را دارند.

این نخستین بار است که توربین های 8 مگاواتی به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفته است و طبق اعلام شرکت سازنده، با ایجاد تحول در بخش تیغه آنها با هر دور چرخش توانایی تامین انرژی یک خانه را برای مدت 29 ساعت دارند.

شرکت دانگ انرژی در یک دهه گذشته توانسته است این 32 توربین را در مزرعه بادی بانک بوربو احداث کند و با استفاده از این توربینها، بیش از دوبرابر حجم استاندارد این مزرعه بادی را مورد بهره برداری قرار داده اند.

این شرکت دانمارکی با توجه به شرایط مناسب انگلستان به لحاظ مقررات و کمک های مالی دولت ، توربین های خود را در این کشور می سازد، از طرفی هم دولتمردان دولت انگلیس اعلام کرده اند که به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های انرژی بادی هستند و این درصورتی است که شرکت تولیدکننده نیز از این طرح استقبال کند.

به همین دلیل این شرکت ترجیح داده است که بجای ساخت تعداد زیادی توربین کوچک، تعداد کمتری توربین بزرگ بسازد.،زیرا هزینه ساخت و نگهداری آنها کمتر است. 

منبع: engadget

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    2 0
    اگه این مطلب رو واسه فارسی زبانان نوشته اید لطف کنید از واحدهای متریک استفاده کنید.