ادعاشده است هکرها یکی از ابزارهای به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی آمریکا را ادیت کرده و حمله سایبری بزرگی را با نام باج افزار واناکریپتور راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی، راه‌آهن و وزارت کشور روسیه آماج اصلی این حملات بوده و سازمانهای دولتی روسیه در خط مقدم تلفات این حمله بوده‌اند.

دعوای مقامات انگلیسی بر سر آلوده شدن برخی از سیستم‌های بهداشت و درمان / NHS به باج افزار WannaCrypt0r  شاید به این دلیل بوده باشد که آنها فکر می‌کردند سیستم ویندوز ایکس پی در بخش‌های مهم پزشکی خود نداشته باشند و به همین دلیل برآشفته‌اند. از سوی دیگر دستکاری باج افزار توسط یک انگلیسی 22 ساله با نام مستعار MalwareTech و قهرمان خواندن وی برای اینکه توانسته جلوی توسعه آن را بگیرد؛ نشان می‌دهد انگلیسی‌ها سوار بر ماجرا هستند و مدیریت ماجرا را بر عهده‌دارند.

اینکه سیستم‌های آمریکایی آلوده نشده یا گزارش آلوده شدن آن پخش نشده است را در کنار توزیع غیرمنتظره بسته امنیتی از سوی مایکروسافت کنار هم بگذاریم تا موضوع روشن‌تر شود.

مایکروسافت مدت‌هاست مرگ ویندوز ایکس پی را اعلام کرده و از عدم پشتیبانی آن خبر داده است اما اینکه بلافاصله وارد عمل شده تا جلوی باگ موجود در SMBv را بگیرد، می‌تواند نتایج حمله را روشن کند.

به‌هرحال واناکریپتور نسخه 2 بلافاصله وارد اینترنت شده و در حال گرفتن قربانیان بیشتری است که می‌تواند حمله سایبری مذکور را وارد فاز تازه‌ای کند.

این داستان همچنین نشان‌دهنده این واقعیت است که آژانس‌های اطلاعاتی به‌جای هشدارهای امنیتی درباره باگ‌های نرم‌افزاری، ابزار مخصوص حمله را برای خود می‌سازند، بدون اینکه کاربران و کمپانی‌ها از آن خبر داشته باشند و ممکن است یک باگ کوچک سال‌ها زیست کند و قربانی بگیرد، بدون اینکه غول‌های نرم‌افزاری مانند مایکروسافت درباره آن بدانند یا ترغیب به رفع باگ شوند!


5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    6 3
    جنگهای آینده یا شاید هم جنگهای فعلی همین شکلی است، الکترونیکی ، سایبری، از کارانداختن نیروگاه های برق از راه دور، ایجاد بی نظمی در نیروگاه های هسته ای ، از کار انداختن شبکه های آبرسانی از راه دور و خلاصه کارهای غیر انسانی را از راه دور و نفوذ به شبکه های مختلف دیسپاچینگ و غیره انجام میدهند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    9 17
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منافقین و صدام مرگ بر اسراییل
    • نوید A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      6 0
      فازت چی بود الان؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    2 15
    دانشمندان روس بیدی نیستند که با این بادها بلرزند