بهره مندی ۶۶۴ روستای لرستان از آب آشامیدنی سالم در دولت تدبیر و امید

یکی از راه های توسعه و رفاه عمومی، استفاده بهینه و کارا از منابع طبیعی و خدادای است؛ اگر کشوری بخواهد با کاروان تمدن و توسعه حرکت کند، ناچار است از منابع طبیعی خود به بهترین شکل استفاده کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،آب یکی از این منابع طبیعی است که در زندگی روزمره انسان ها و تداوم تولیدات به خصوص در روستاها نقش فوق العاده ای دارد و به عنوان یک عنصر گرانبها و کمیاب، حیات اقتصادی بسیاری از روستاها به آن وابسته است.
در سال های اخیر تغییر نوع بارندگی و روند بارش ها منجر به پدیده خشکسالی در لرستان شده و مشکلات زیادی برای روستاییان به وجود آورده است.
با این وجود، دولتمردان تدبیر و امید با پیش بینی تدابیر ویژه، توجه خاصی به آب آشامیدنی و آبرسانی به روستاهای استان داشته اند.
دولت تدبیر و امید تلاش کرد با مطالعه و اجرای طرح های عمرانی برای تامین، انتقال و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی مناسب و اجرای طرح های دفع بهداشتی فاضلاب روستاها، رعایت استانداردهای کیفی در اجرای طرح ها و نگهداری و بهره برداری از تاسیسات آب و فاضلاب روستاها، ارتقای کیفیت خدمات به مشترکان را در دستور کار قرار دهد و زمینه مناسبی برای زندگی بهتر روستاییان فراهم کند. از ابتدای کار این دولت تاکنون به ۶۶۴ روستا آبرسانی شده است این درحالی است که در دولت دهم آبرسانی فقط به ۴۰۶ روستا انجام شده بود.
با وجود خشکسالی و کمبود شدید آب به خصوص در بیشتر مناطق روستایی شاخص بهره مندی آب آشامیدنی روستایی استان لرستان ۸۳ درصد است که چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است؛ این رقم در مقایسه با دولت قبل ۶ درصد افزایش نشان می دهد.

رشد ۲۴۰ درصدی اعتبارات آبرسانی روستایی در لرستان در دولت تدبیر و امید
تداوم خشکسالی های متوالی در استان لرستان باعث شد منبع تامین آب بیشتر روستاهایی که از آب زیرسطحی و چشمه ها استفاده می کردند، خشک یا آلوده شود.
با وجود این اتفاق، خوشبختانه با اختصاص اعتبارات مربوط به خشکسالی و حوادث و ایجاد منابع آب مطمئن جدید، تعداد روستاهای آبرسانی شده توسط تانکر سیار در سال های اخیر روند رو به کاهشی داشت.
تعداد روستاهای آبرسانی شده توسط تانکرهای سیار در سال ۹۲ حدود ۱۸۰ روستا و در سال ۹۵ با روندی کاهشی به ۱۴ روستا رسید به عبارت دیگر بیش از ۹۲ درصد آبرسانی با تانکر کاهش یافته است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =