معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز: پروژه های شهرداری اهواز در 50 روز گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند

محمد صفری، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با تشریح عملکرد این معاونت در روز های گذشته گفت: در این مدت برنامه های متنوعی در خصوص فعال کردن پروژه های عمرانی انجام شد که مهمترین آنها برنامه ریزی و اولویت بندی اجرای پروژه های مرکز و سازمان ها در حوزه عمرانی است و پروژه های شاخص این بخش که تقریبا غیر فعال بودند با برنامه ریزی، بازدیدهای منظم شهردار اهواز و تامین منابع مالی مورد نیاز مجددا فعال و اجرایی شدند.

  به گزارش خبرآنلاین،سایت شهرداری اهواز نوشت: محمد صفری، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با تشریح عملکرد این معاونت در  روز های گذشته گفت: در این مدت برنامه های متنوعی در خصوص فعال کردن پروژه های عمرانی انجام شد که مهمترین آنها برنامه ریزی و اولویت بندی اجرای پروژه های مرکز و سازمان ها در حوزه عمرانی است و پروژه های شاخص این بخش که تقریبا غیر فعال بودند با برنامه ریزی، بازدیدهای منظم شهردار اهواز و تامین منابع مالی مورد نیاز مجددا فعال و اجرایی شدند.

صفری با ذکر این نکته که پروژه های شاخص شهرداری اهواز در طول 50 روز گذشته نسبت به قبل از پیشرفت بهتری برخوردار هستند افزود: ابتدای مهر ماه با حضور شهردار اهواز برای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر(چهارشیر) برنامه ریزی و زمانبندی دقیقی صورت گرفت که بر این اساس تلاش می کنیم تا پایان سال فاز نخست این پروژه که بیش از 50 درصد کل پروژه می باشد تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: این پروژه هم اکنون درچهار بخش کوله و رمپها،عرشه، جابجایی شبکه برق فشار قوی و رفع معارض که عمده آنها در طول یکماه گذشته بر طرف شده در حال فعالیت است و با پیشرفت بالایی که دارد فاز نخست آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: اتفاق خوب این پروژه، اختصاص منابع مالی لازم توسط شهردار است که این امر سرعت انجام پروژه را دو چندان کرده و قطعا ما را نسبت به تحقق برنامه های از پیش تعریف شده امیدوار تر خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح کوه گلف تصریح کرد: این پروژه در گذشته روند کندی را طی میکرد اما به لطف خدا و با آغاز به کار مهندس کتانباف و رفع موانع، طی 50 روز گذشته شاهد پیشرفت بسیار خوبی در آن هستیم. پروژه کوه گلف در بخش های مختلف کاری از جمله احداث دیوار بتنی در مسیر کوی رمضان، پل ولایت و پل شهیدان خادم سیدالشهدا از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار بوده و جزو پروژه هایی است که برای دهه مبارک فجر هدف گذاری شده که امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

محمد صفری ادامه داد: در 50 روز گذشته فعالیتی که در پروژه کوه گلف انجام شد حداقل به اندازه شش ماه گذشته بود و هم اکنون نیز با دستور مهندس کتانباف دو طرف کوه بریده شده و قرار است در این پروژه نیز با احداث فلاورباکس نسبت به زیباسازی بدنه کوه اقدام کنیم.

وی از این پروژه به عنوان فعالیتی کاربردی و گره گشا برای رفاه عموم شهروندان و ایجاد جاذبه شهری یاد کرد.

محمدصفری همچنین در خصوص تقاطع غیر همسطح کوی زردشت گفت: علیرغم انعقاد قرارداد این پروژه غیرفعال بود اما در این دوره خوشبختانه توانستیم با وجود معارضین بسیار زیاد بخصوص در زمینه لوله آب غدیر و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب، برق اهواز، برق منطقه ای و سایر تاسیسات، آن را فعال کنیم و احداث مسیر موقت یا انحرافی این پروژه نیز در حال انجام است و عملیات ساخت زیرگذر آن نیز درآینده ای نزدیک آغاز می شود.

وی همچنین با اشاره به عملیات طراحی و تکمیل تقاطع غیر همسطح میدان انتهای خیابان امام خمینی(ره)  گفت:قرارداد این پروژه فراهم است و پس از تجهیز کارگاه ،کلنگ این پروژه در روزهای آینده به زمین زده می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: مراحل نهایی جاده ساحلی پارک شهروند به پل نهم نیز در حال اتمام و در مرحله زیر اساس است که امیدوارم با بازگشایی این مسیر و احداث مسیر زرگان و کوی ملت بتوانیم جاده ساحلی شرقی که یکی از ضروریات شهر اهواز است را در اولویت فعالیت های خود قرار دهیم.

صفری در خصوص یکی دیگر از پروژه های شهرداری اهواز نیز گفت: مسیر ورودی بنکداران در حاشیه راه آهن در 50 روز گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و هم اکنون به مرحله بیس رسیده است.احداث این مسیر برای ورود به مجموعه بنکداران یکی از ضروری ترین مسیرها بود که با هماهنگی اداره راه آهن، آب و فاضلاب و سایر دستگاه ها در حال تکمیل است و بزودی نیز آسفالت می شود.

معاون فنی و عمرانی ادامه داد: احداث مسیر غربی پل ششم هم یکی از پروژه های تقریبا تعطیل بود. عملیات زیر سازی احداث دیوار و مسیر حد فاصل بلوار آریا تا بلوار نخلستان نیز به مرحله بیس رسیده و هم اکنون نیز جدولکاری آن در حال انجام است و طی روزهای آینده آسفالت آن انجام می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =