شعرخوانی وزیر پیشنهادی دادگستری یکی از حاشیه‌های پنجمین جلسه بررسی ارائه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود که موجب شد رئیس مجلس به شوخی او را گزینه مناسبی برای وزارت ارشاد بداند. پرسش و پاسخ همراه با طعنه لاریجانی و کواکبیان هم حاشیه دیگر جلسه امروز بود.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی صلاحیت و برنامه های علیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری، در دستور کار جلسه صبح امروز مجلس قرار داشت. نکته قابل توجه در زمان بررسی برنامه‌های آوایی این بود که اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه وقتی می خواست در حمایت از آوایی سخن بگوید، فرصت را غنیمت دانست و نام چند وزیر دیگر هم در لیست دفاع خود جای داد.

رنجبرزاده در کنار حمایت از آوایی، نامی از عبدالرضا رحمانی فضلی و امیر حاتمی برد و ضمن حمایت از این سه چهره گفت که این سه نفر تیم دفاعی کشور هستند و باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

پس از اظهار نظر نمایندگان مخالف و موافق، آوایی به عنوان وزیر پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفت تا از خود دفاع کند. او صحبت‌هایش را با شعری از فیض کاشانی به پایان برد و همچون روزهای گذشته که نمایندگان و وزرای پیشنهادی طبع شعرشان گل کرده بود، او هم خواند:

این جهان بی‌بقا هیچ است هیچ
هر چه می‌گردد فنا هیچ است هیچ

گر جهان را سر بهسر بگرفته
چون نمی‌ماند بجا هیچ است هیچ

شد مرا یک نکته از غیب آشکار
در دو عالم جز خدا هیچ است هیچ

گر نه سر در راه عشق او رود
آن سر کمتر زپا هیچ است هیچ

پس از آنکه وزیر پیشنهادی صحبت هایش را با این شعر به پایان برد، علی لاریجانی با خنده گفت: آقای جهانگیری! بد نبود آقای آوایی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی می‌کردید! شعر خوبی خواندند.

در بخشی از جلسه امروز هم رئیس مجلس در مورد نحوه صحبت موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی نکته‌ای را برای مردم توضیح داد و گفت: نمایندگانی که به عنوان موافق و مخالف صحبت می کنند بر اساس قرعه کشی انتخاب می شوند و کسانی که نمی توانند صحبت کنند به دلیل ضیغ کار و وقت است.

«ضیق وقت» نکته ای بود که در تذکر کواکبیان هم رد پایش دیده شد. کواکبیان خطاب به لاریجانی گفت: نمایندگان مثل وزرا وقتشان مهم است. من می گویم وزیری که مخالف ندارد، موافق‌هایش هم صحبت نکنند. شما میفرمایید کوتاه صحبت کنند ولی عملا همان شد.

لاریجانی پاسخ داد: مطلب شما درست است اما ما نمی‌توانیم نمایندگان را ملزم کنیم.

این پاسخ لاریجانی موجب شد تا کواکبیان هم با طعنه به او بگوید: ولی شما وارد هستید که صحبت های استادانه بکنید و بعدش این مباحث را حل کنید.

رئیس مجلس هم در این پرسش و پاسخ پینگ پنگی، با لبخند صفتی که برای کواکبیان برگزیده است، را به او یادآوری کرد و گفت: من به اندازه پرفسور کواکبیان وارد نیستم. بله!

 27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =