ایسنا نوشت: ساختمان جدید سفارت آمریکا در انگلیس امروز (سه‌شنبه) در حالی برای نخستین بار درهایش را به روی عموم مردم گشود که چند روز پیش به علت هزینه بسیار زیاد ساخت و مکان‌ بدش مورد انتقاد دونالد ترامپ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ساختمان پر زرق و برق در ناحیه سابقاً صنعتی «Nine Elms» واقع در جنوب‌غرب لندن افتتاح شده و جایگزین ساختمان قبلی این سفارت واقع در میدان گراسونور می‌شود که چندین دهه مورد استفاده بود.

گزارش شده که ساختمان قبلی سفارت آمریکا به یک صندوق سرمایه‌گذاری دولت قطر فروخته شده و این صندوق قصد دارد آن را تبدیل به یک هتل گران‌قیمت کند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، برای آنکه اقدامات امنیتی در ساختمان قبلی تقویت و بروز رسانی شده و در سطح استانداردهای امنیتی مدرن قرار می‌گرفت، می‌بایست صدها میلیون دلار هزینه صرف می‌شد.

چند روز پیش، دونالد ترامپ در توییتی از این که ساختمان جدید سفارتخانه آمریکا در انگلیس یک سرمایه‌گذاری ضعیف محسوب می‌شود، انتقاد و اعلام کرد، برای افتتاح آن به شهر لندن سفر نخواهد کرد.

ترامپ در توییتش نوشته بود: دلیل آنکه من سفرم به لندن را لغو کردم، این بود که حامی این نیستم که دولت اوباما ساختمان سفارت قبلی را که یکی از بهترین و خوش‌مکان‌ترین ساختمان‌های ما در لندن بود، به بهای ناچیز فروخت تا به جای آن، یک ساختمان جدید در مکانی دورتر آن هم با هزینه 1.2 میلیارد دلار فراهم کند. این یک معامله بد بود و اگر می‌خواهید من روبان قرمز را ببرم، باید بگویم که خیر.

او در حالی اوباما را مقصر این پروژه اعلام کرد که در واقع این پروژه در اکتبر 2008 در دوران ریاست‌جمهوری بوش اعلام شد.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که ساختمان جدید سفارتخانه آمریکا در لندن حدود یک میلیارد دلار هزینه داشته و پول آن کاملا از طریق فروش دیگر اموال دولت آمریکا در لندن تأمین شده است.

گفته شده که این سفارتخانه جدید دو برابر بزرگ‌تر از ساختمان قبلی است و گران‌ترین سفارتخانه آمریکا که تاکنون ساخته شده،‌ محسوب می‌شود.

با این حال، امروز هیچ‌گونه مراسم رسمی برای افتتاح این ساختمان برگزار نشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =