بسیج همگانی برای کاهش سوانح رانندگی در مازندران

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در جلسه شورای حمل و نقل این استان که با حضور کلیه اعضاء و به میزبانی اداره کل هواشناسی استان در ایستگاه آلاشت برگزار شد ، خواستار بسیج دستگاه های اجرایی و ذیربط برای کاهش سوانح رانندگی در جاده های این استان شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  استان مازندران محمود ذوالفقاری در اين جلسه ضمن گراميداشت دهه ولایت و قدرداني از تلاشهاي همه دست اندركاران بخش هاي مختلف حمل و نقل در استان از مازندران به عنوان يك استان ويژه و استراتژيك در منطقه ياد كرد و افزود: با توجه به اهميتي كه صنعت حمل و نقل در توسعه كليه امور اعم از اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي ، سياسي و جذب توريست به استان دارد ، لذا بايد تمامي دستگاه ها در اين بخش نسبت به پيشرفت استان تعلق خاطر داشته و در تسريع عمليات اجرايي پروژه هاي خود بكوشند.
وي در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل استان اظهار داشت : هر يك از دستگاه هاي ذيربط بايد مجدانه در اجراي برنامه هاي اجرايي خود هميت و تلاش همه جانبه داشته ، تا توازن در زير ساختها و سطح تقاضاي جابجايي كالا و مسافر در تحقق سرعت ، سهولت و ايمني در بخش حمل و نقل را بوجود بيايد.
محمود ذوالفقاری به نقش مهم عامل انساني در كاهش تصادفات اشاره و عنوان نمود : آموزش صحيح ، فرهنگ سازي بهنيه و رعايت قوانين و مقررات مي تواند در كنار اقدامات ايمن سازي ، نقش بسيار تاثيرگذاري در كاهش آمار سوانح رانندگي داشته باشد.
در این نشست رضازاده مشاور رئیس سازمان هواشناسی گزارشی از تجهیزات و وضعیت پیش بینی و جایگاه این صنعت در ایران و جهان ارائه نمودند . وی افزود : پیش بینی 24 ساعته با دقت 98 درصد و پیش بینی پنج روزه با دقت 95 درصد موجب آن شد تا در دنیا جایگاه جمهوری اسلامی در هواشناسی برجسته جلوه نماید .
مدیرکل راه آهن شمال نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ، توسعه ی حمل و نقل ریلی خاطرنشان ساخت : باتوجه به برنامه ششم توسعه و برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی ، توسعه حمل و نقل ریلی اولویت اول می باشد که در این راستا مقرر شد ، خط ریلی 2100 متری بندر امیر آباد جهت ترانزیت کالا حداکثر تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد تا اداره کل راه آهن ناحیه شمال با ظرفیت بیشتر نسبت به جابجایی کالا اقدام نماید .
گفتني است ، در اين نشست تمامي اعضاء شوراي حمل و نقل استان به ارائه گزارش و عملكرد دستگاه هاي مربوطه خود پرداختند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =