کتاب «بیکرانه‌ها» (مقدمه، متن و ترجمه زیارت جامعه کبیره) در موزه هنرهای دینی امام علی رونمایی و عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «بیکرانه‌ها» پس از سه سال تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران انتشارات نگار با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، جمعه 24 شهریور در قطع رحلی رونمایی و عرضه خواهد شد.

زیارت جامعه کبیره توسط امام الهادی (ع) انشاء شده و مهم‌ترین و بالاترین متون امامتی شیعه است. اهمیت این زیارت در موضوع امامت تا بدانجاست که عده‌ای آن را بیانیه و سند راه شیعه می‌دانند و اینک برای نخستین بار این متن 1200 ساله به شکلی فاخر و درخورِ توجه منتشر شده است.

این کتاب حاوی مقدمه‌ای از احمد مهدوی دامغانی (استاد تمام دانشگاه هاروارد در رشته ادبیات فارسی) است. ترجمه فارسی «بیکرانه‌ها» را ابوالقاسم امامی (استاد تمام دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب) و ترجمه انگلیسی کتاب را فریده مهدوی دامغانی انجام داده‌ است.

خوشنویسی متن عربی زیارت جامعه توسط سیّدمحمّد کاظم ناصری و خوشنویسی ترجمه  فارسی توسط علیرضا مددی کتابت شده است. کتاب مشتمل بر ده‌ها آرایه متناسب، اثر هنرمندان شهیر و چیرهِ دست ایران اسلامی است که از جمله این هنرمندان می‌توان به میرزاآقاامامی اصفهانی، محمود فرشچیان، علی‌اشرف قنبری، محمّد احصایی، اسدالله کیانی و ... اشاره کرد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =