ایسنا نوشت: کره‌شمالی به آمریکا هشدار داد که تبدیل به یک «غول نظامی جهانی» شده و آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کرد.

به گزارش پایگاه اکسپرس، کره شمالی اعلام کرد، آماده دست زدن به حمله نابودگری است که برای دشمنانش "ویرانی نهایی و خفت بار" به ارمغان خواهد آورد.

این پیام در حالی از سوی کره شمالی ابراز شده که نگرانی‌ها از بابت وقوع جنگ جهانی سوم در اثر بحران شبه جزیره کره افزایش پیدا کرده است.

چند روز پیش نیز دولت کره شمالی هشدار داد که در هر زمان ممکن است یک جنگ هسته‌ای سر بگیرد. هشدار مذکور در حالی از سوی رسانه رسمی کره شمالی منتشر شد که چند روز پیش کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مجددا در یک اقدام چالش طلبانه دست به شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما به سمت ژاپن زد. این موشک ۲۴ ساعت بعد از آن شلیک شد که پیونگ یانگ به ژاپن هشدار داد که باید در زیر آب‌های دریا مدفون شود.

در مقاله‌ای که در روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی منتشر شد آمده است که آمریکا به دنبال توجیه جنایاتش علیه کره شمالی با دست آویز قرار دادن سلاح‌های دفاعی این کشور است.

این نشریه عنوان کرد: تحریم‌ها، تحلیل‌ها، فشارها و ارعاب‌های خنده‌دار و غیرمحتاطانه کشورهای دیگر تنها کره شمالی را به استفاده هرچه بیشتر از سلاح‌های مرگبارش تحریک خواهد کرد. آمریکا بازدارندگی هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره را که تنها برای دفاع شخصی است "بزرگترین تهدید علیه صلح" خوانده است.

نشریه رودونگ سینمون ادامه داد: جمهوری دموکراتیک خلق کره به هرچیزی دسترسی داشته و به رغم سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهایی که نیروهای متخاصم اعمال کردند هر آنچه که می‌توانست به دست آورده است و این چیزی جزء خیال پردازی نیست که فکر کنیم جمهوری دموکراتیک خلق کره متزلزل می‌شود تا رفتارش را در مواجهه با تحریم‌های جدید تغییر دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    الان باز یه سری بچه پای ماهواره میان بر علیه رهبر کره شمالی شعار می دن و به نفع آمریکایی که در طول تاریخ هزاران خیانت به ایران و ایرانی کرده هورا می کشن ابله ها من نه اصولگرا هستم نه هیچ حزب سیاسی را در ایران قبول دارم فقط یه کم سواد داشته باشید صرفا چون ایران با کره شمالی رابطه داره نباید اینقدر عقده ای باشید و تبلیغات آمریکا مبنی بر گرسنه بودن مردم کره شمالی را مثل طوطی تکرار کنید بلند بشید برید کره شمالی دلتون می خواد کف خیابون هاش رو از تمیزی لیس بزنید یه چی شنیدید هی تکرار می کنید .اونها وضعشون خیلی از ما بهتره کمتر برای آمریکایی که از قبل زمان شاه تا بعد از اون به ایران و ایرانی خیانت کرده شادی کنید آخرش می ترسم وقتی به ابله بودنتان پی ببرید که زیر چکمه سرباز آمریکایی در حال جان دادنید
    • بی نام GB ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      34 1
      بچه پای ماهواره ارزش داره به بچه پای صدا وسیمایی که هر چی دوست داره تو ذهن شما جا میده
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      167 4
      این منفی هایی که می زنید من رو خوشحال می کنه چون همیشه در هر جامعه ای در بین صدهزار ابله فقط ده دوازده تا آدم عاقل و خردمند پیدا می شه شماها که منفی می دید همون هایی هستید که چهل ساله اصلاحات اصلاحات می کنید هی می رید رای می دید بعد زنهای ایرانی رو به اسم اصلاحات تو روزشگاه راه نمی دن بعد بنزین و آب و برق و گاز سه برابر می شه و تمام دغدغه آقایان قطع کردن چندر غاز یارانه ای است که از جیب خودمان به خودمان پرداخت می کنند. تکرار می کنم من اصولگرا نیستم.اما شما سرکارید.بدجوری هم سرکارید یک روز زیر پرچم اصلاحات خودکشی می کنید یه روز زیر پرچم آمریکا همه اش هم از بی سوادی تان است.
    • مسعود A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      19 0
      وایییی مردم از خنده. عزیزم چندسالته؟؟ قصد توهین بهت ندارم ولی خیلی بچه میزنی.
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      12 0
      شما رفتی کافیه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    12 38
    من فقط اومدم کامنت های سرمایه دارهای طرفدار اصلاحات رو بخونم...خخخخخخخخخ از کیم جونگ اون به عنوان دیکتاتور یاد می کنند از آمریکای وحشی که به تمام قاره های دنیا حمله نظامی کرده و زن و بچه بی گناه رو به خاکستر تبدیل کرده به عنوان ناجی و مهد حقوق بشر!
    • بی نام GB ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      12 0
      هم میشه اون رو دیکتاتور گفت هم امریکا رو وحشی اما بحث سر روشهاست.باجنگ چیزی درست نمیشه بحث ترس هم نیست چیزی درست نمیشه
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      6 0
      آفرین آفرین تو خیلی باهوشی
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    0 1
    کیم جونگ اون بارها نشان داده از ترامپ وحشی به عنوان رئیس جمهور ابر قدرت ترین کشور دنیا با شهامت تر است ترامپ فقط وراجی می کند اما کره شمالی هر روز موشک هایش مرزهای هوایی متحدان آمریکا را در می نوردد.تو دهنی که کره شمالی به آمریکا زده واقعا ابر قدرت بودن یانکی ها را به چالش کشیده و دیگر کشورها مانند ایران را به این تشویق کرده که باید در برابر جانی ها رفتاری مشابه داشت.الان ایران ما اگر بمب اتم داشت امریکای وحشی غلط می کرد در مورد داشتن توان موشکی ایران وراجی کند و گنده تر از دهنش حرف بزند.
  • س ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    12 0
    وقتی کره شمالی تحریم میشه مردم وحکومت و دست اندرکاران مملکتش یکپارچه ومتحدن ولی ما ایرانیا وقتی تحریم میشیم میفتیم به جون هم و شروع میکنیم به سواستفاده ازهم. مثلا ماشین گرون میشه طرف به واسطه رانت و پارتی ماشین انبار میکنه به قیمت بازار میده مردم یاطرف برنج احتکار میکنه بعد ازگرونی میریزه تو بازار. پس نتیجه میگیریم که ما ملتی بی عرضه ایم که نتونستیم مث کره شمالی دوام بیاریم.