برگزاری کارگاه مهارت پرورش تفکر انتقادی در لرستان

کارگاه مهارت پرورش تفکر انتقادی که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  دکتر اسماعیل زاده  مدرس دانشگاه در کارگاه مهارت پرورش تفکر انتقادی که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه برای داشتن جامعه ای پویا ضروری است که برخی از مهارت ها را بیاموزیم.


وی خاطر نشان کرد: مهارت های ١٠ گانه ای وجود دارند که بایستی آنها را آموخت و مهارت پرورش تفکر انتقادی از جمله این مهارت هاست.


این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت تفکر انتقادی،بیان داشت:تفکر انتقادی نسبت به دیگر تفکرها در اولویت بوده چرا که در این نوع مهارت بسیار ضعیف عمل کرده ایم.


اسماعیل زاده اظهار کرد: مهارت به معنای به گزینی و خوب را از بد تشخیص دادن است و یکی از راه های کاهش خلاقیت نداشتن مهازت به دلیل عدم وجود ساختار است.


وی با ابراز اینکه ایراد با انتقاد متفاوت بوده یادآور شد: ایراد جزئی ازانتقاد بوده و انتقاد کلی تر از ایراد است،در ایراد به دنبال تخریب هستیم اما در انتقاد به دنبال تکامل.


این استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی های ایراد و انتقاد گفت: در ایراد حسادت وجود داشته ولی در انتقاد با عقل روبه رو هستیم،همچنین در ایراد منافع شخصی را در نظر گرفته و اما در انتقاد نفع جمعی.


وی تاکید کرد: اگر به دنبال جامعه پایدار باشیم باید مهارت ها را کسب کنیم و ماهر کسی است که بتوانذ کاری را در زمان کوتاه و با حداقل خطا انجام دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =