تشدید بازرسیهای مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری در ایام محرم

سرپرست گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان از تشدید بازرسیهای بهداشتی در ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان ابا عبدالله الحسین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، بهمن بنايي با اعلام اين خبر افزود:با توجه به برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان در ايام محرم و صفر بخصوص در استانهايي كه در مسير حركت زاءران كربلاي معلا قرار دارند مي طلبد كه مديريت كنترلي و پيشگيري بويژه كنترل عوامل محيطي در راستاي حفظ و ارتقاي سلامت عزاداران با برنامه ريزي منسجم و مدون صورت گيرد.
وي افزود: از سوي ديگر عدم رعايت موازين بهداشتي در توزيع نذورات مراسم عزاداري ,مساجد, تكايا ,هيئت و موكبها مي تواند احتمال بروز بيماريهاي مرتبط با آب و غذا بخصوص بيماريهاي عفوني روده اي را افزايش دهد.
بنايي ادامه داد: از اينرو هماهنگي, پشتيباني و خدماتي , اطلاع رساني و آموزش همگاني , كنترل و بازرسي بهداشتي و گزارش دهي به عنوان سياستهاي اقدامات بهداشت محيط در دستور كار قرار گرفته است.
وي برگزاري بيش از ۱۰ جلسه درون و برون بخشي با معاونت و واحدهاي تابعه دانشگاه و دستگاه و سازمانهاي مرتبط نظير سازمان تبليغات اسلامي, اداره كل اوقاف و امور خيريه, داوطلبان برگزاري موكب در اربعين, اتاق اصناف و ادارات كل صنعت, معدن و تجارت و دامپزشكي و تعزيرات حكومتي را از اقدامات انجام شده در راستاي هماهنگي براي تشديد بازرسيها برشمرد.
بنايي ادامه داد: تعيين تيمهاي عملياتي و تجهيز آنان به وسايل مورد نياز بازرسي , تعيين محل مناسب براي استقرار اين تيمها, تهيه مواد گند زداي محيطي به مقدار لازم, صدور كارت شناسايي براي تمامي كارشناسان بهداشت محيط , آموزش و اطلاع رساني براي رعايت بهداشت فردي و استفاده مناسب از تاسيسات بهداشتي و خدماتي و دفع پسماند در مساجد,تكايا و موكبها و بازرسي بهداشتي از منابع تامين آب و مراكز و اماكن روستايي و شهري حساس با اولويت بهداشت فردي و مواد غذايي از ديگر اقدامات در راستاي اجراي دستورالعمل مديريت بهداشت محيط در ايام سوگواري ابا عبدالله الحسين است.
وي اظهار كرد: در اين راستا سال گذشته ۳۴۸مورد فعاليت طي ايام محرم در قالب موارد بازديد از مساجد و تكايا و حسينيه ها, صدور كارت بهداشتي براي بازرسان, موارد كنترل و نظارت بر توزيع مواد غذايي مراسم, موارد نمونه برداري از آب اماكن و كلرسنجيهاي انجام شده توسط مركز بهداشت استان ثبت و گزارش شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =