زاگرس نشینان بانه ای باز هم پیشتاز مهرورزی شدند

مرزنشینان نیکوکار بانه ای، امروز هم با ارسال کمک های نوع دوستانه و اکیپ های امدادی خود، همراهی و همدردی شان را با زلزله زدگان کرمانشاه تداوم بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، مردم این شهرستان که روز گذشته با جمع آوری و ارسال کمک های خداپسندانه شان، خونی گرم از مهر و محبت در رگ های کم رمق آسیب دیدگان غرب کشور جاری کردند، امروز هم پرشورتر از روزهای گذشته، کمک های بی دریغ خود را تحویل چادرها و مراکز جمع آوری این کمک ها تحویل دادند.
امروز چهارشنبه بیشتر مساجد، مدارس، ادارات دولتی، دانشگاه ها، پایگاه های مقاومت بسیج، دفاتر انجمن های مردمی، مجتمع های تجاری، میادین و پارک ها، بخشداری ها، شمار زیادی از دهیاری ها، اماکن اقامتی بین راهی، کارخانجات و کارگاه های شهرستان بانه تجلی مهربانی و پایگاه های جمع آوری کمک های خودجوش و مردمی این شهرستان بود که تلاش می کردند سردی شب های پاییزی زاگرس و سردی از دست دادن بستگان زلزله زدگان کرمانشاه را با مهرشان گرمی ببخشند.
مردم بانه امروز هم آمدند تا زندگی را به روایت مهربانی به تصویر بکشند و انصافاً باز هم پیشگام مهرورزی شدند.
مردم بانه امروز هم سخاوتمندانه آوار غم را از روی تن های خسته و کوفته آسیب دیدگان بی سرپناه سرپل ذهاب و قصرشیرین سبک کردند و این واقعیت ها را در تصاویر زیبای مهربانی، شتاب وصف ناپذیر جوانان و جنب و جوش بی پایان و خستگی ناپذیر امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در ساعات پایانی امروز در گلوگاه خروجی بانه می شد آشکارا دید و احساس کرد.

اقدامات و تلاش های شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بانه هم امروز ادامه داشت و به هر طریق تلاش شد تا جمع آوری کمک های مردمی و تحقق نیات پاک و خداپسندانه ساکنان این شهرستان به بهترین نحو انجام پذیرد.
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بانه شمار خودروهای حامل کمک های مردمی امروز را 8 دستگاه کامیون و 62 دستگاه وانت تویوتا، پیکاپ و سایپا ذکر کرد و گفت: «کالاهای اهدایی مردم نیک اندیش بانه را همچنان چادر های مسافرتی، پتو و تشک، موکت، لباس گرم، کفش، انواع کنسرو، وسایل بهداشتیف آب معدنی، نان، قند و برنج، خرما، چادرهای امدادی و وسایل گرمایشی تشکیل می دهند».
محمد فلاحی اضافه کرد: «ارزش ریالی کمک های نقدی و غیر نقدی اهدا شده از سوی مردم این شهرستان در روز چهرشنبه، بالغ بر 8 میلیارد ریال برآورد می شود که از سوی ادارات امدادی و حمایتی، بازاریان، انجمن ها، افراد، مؤسسات خیریه و مراکز مختلف در شهرها و روستاهای این شهرستان جمع آوری شده و جهت بسته بندی، بارگیری و ارسال به مناطق زلزله زده تحویل جمعیت هلال احمر بانه داده شده است که در نهایت با حضور مردم و خیرین بزرگوار، عصر امروز ارسال شد».
فلاحی مجموع کمک های ارسال شده از شهرستان بانه به مناطق زلزله زده را طی سه روز اخیر 3 دستگاه تریلر، 30 دستگاه کامیون و 140 دستگاه انواع وانت تویوتا و پیکاپ حامل کمک های غیر نقدی مردم خیر منطقه جمعاً به ارزش 23 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی همچنین اعزام کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت برآورد خساراتف اعزام یک تیم فوریت های پزشکی شامل آمبولانس و کادر پزشکی و پرستاری، یک تیم پزشکی و آماده باش چهار تیم بهداشت شامل ماما، کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها جهت اعزام به مناطق زلزله زده را از دیگر اقدامات و آمادگی های این شهرستان برای یاری رسانی به مردم مصیبت دیده غرب کشور دراستان کرمانشاه ذکر کرد.
آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه هم از اعزام 55 نفر امدادگر-داوطلب و 25 نفر داوطلب این جمعیت به مناطق زلزله زده خبر داد و اضافه نمود: «70 نفر راننده هم در قالب کاروان کمک های مردم بانه امروز به استان کرمانشاه اعزام شده اند».

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =