ورزش سه نوشت:بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران بعد از برتری مقابل ایتالیا در دیداری تدارکاتی نسبت به حضور هواداران در این دیدار واکنش نشان داد.

فرشته کریمی، یکی از بهترین بازیکنان فوتسال بانوان ایران، دیدار تدارکاتی مقابل ایتالیا را برای تیم ملی مفید ارزیابی می‌کند و از اینکه فوتسال بانوان ایران این‌روزها مورد توجه جهان قرار گرفته به خود می‌بالد.


کریمی که زننده یکی از گل‌های ایران در بازی امروز مقابل ایتالیا بود، در خصوص این حریف و شرایط بازی به خبرنگار ورزش سه گفت: تیم ملی ایتالیا مشخص بود که به تازگی کار خود را شروع کرده اما از نظر قدرت بدنی و تاکتیکی تک تک آنها خوب بودند. به هرحال هر طور که حساب کنید آنها بازیکنان اروپایی هستند و شرایط ویژه تمرینی خاصی را دنبال می‌کنند و یک روز تمرین آنها برابر با 10 روز تمرین و کار کردن ماست. البته بازیکنان ایران هم باید این مساله را در نظر بگیرند که همواره اصول حرفه‌ای بازی را رعایت کنند و نباید تصور کنند وقتی اردو تمام شده کار را رها کنند تا اردوی بعدی. اگر به دنبال موفقیت هستیم باید هر روز با تمرینات مناسب به هدف نزدیک شویم.


وی ادامه داد: در خصوص بازی با ایتالیا باید بگویم که در دیدار اول چون هر دو تیم از هم شناخت خوبی نداشتند عملکرد ما بیشتر به چشم آمد اما در روز دوم آنها نیز عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و ما را تحت فشار قرار دادند. با این حال خوشحالم که در هر دو دیدار برنده بازی شدیم و جدال با تیم‌های اروپایی به طور کلی می‌تواند برای تیم ملی ما خیلی مثمرثمر باشد.
فرشته کریمی درباره شرایط تیم ملی فوتسال بانوان ایران نیز گفت: از تیمی که قهرمان آسیا شدیم حداقل 6-5 نفر تغییر کرده‌اند و نیاز به هماهنگی و اردوهای بیشتری داریم و بازی تدارکاتی و اردوهای اینچنینی مسلما سطح ما را بالاتر خواهد بود. خوشحالیم که توانایی خودمان را تا به امروز به آسیایی ها و در کل به فوتسال جهان اثبات کرده‌ایم. اکنون اگر تیم ملی فوتسال بانوان پیشنهاد بازی به تیمی دهد روی آن فکر می‌شود و مثل سابق نیست که سطح فوتسال ایران را کم بدانند. این مساله باعث شده تا ما هم گزینه‌ها و پیشنهاداتی برای بازی دوستانه داشته باشیم. در گذشته شاید اگر به برزیل و اسپانیا درخواست بازی دوستانه می‌دادیم آنها ما را در سطح خودشان نمی‌دانستند اما اکنون به گونه‌ای شده که ایران هم به عنوان یک تیم پرقدرت مورد توجه حریفان است و ما هستیم که باید به درخواست بازی دوستانه آنها پاسخ بدهیم.
وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تیم ملی فوتسال بانوان گفت: ما امیدواریم همچنان در سطح جهانی و آسیایی به موفقیت برسیم و این مساله مستلزم این است که حمایت لازم از ما صورت گیرد. خوشبختانه طی مدت اخیر حمایت خوبی خصوصا از سوی آقایان کفاشیان و تاج صورت گرفته و سالن کمپ تیم ملی نیز ترمیم و مدرن شده و این امکان را ایجاد می‌کند تا حقانیت خودمان را بیش از گذشته به اثبات برسانیم. باز هم امیدواریم مسوولان بیش از گذشته حمایت لازم را از ورزش بانوان و فوتسال داشته باشند و بتوانیم به موفقیت‌های بزرگتر دست پیدا کنیم.

وی در خصوص گلزنی‌اش در دیدار امروز برابر ایتالیا گفت: در بازی اول بدشانس بودم و در حالی که می‌توانستم گل بزنم در آخرین لحظه بازیکن حریف گل به خودی زد. اما در بازی امروز یک گل خوب زدم و خودم واقعا از آن راضی‌ام. گل اول بازی امروز را من زدم و گل دوم را فرشته خسروی. در بازی قبلی هم گل اول و سوم را آنها به خودشان زدند و گل دوم را فهیمه زارعی زد.

فرشته کریمی در خصوص حضور تماشاگران در این بازی و حواشی حول آن که قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود گفت: ما خودمان هم تا آخرین لحظه از این مساله که قرار است با تماشاگر یا بدون تماشاگر برگزار شود بی خبر بودیم. واقعا اینکه قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود کلی از انگیزه ما کم کرده بود. چه معنی دارد وقتی ما اینقدر حجاب کامل خودمان را رعایت می‌کنیم در کشور خودمان از حمایت هواداران محروم شویم. اما در نهایت تماشاگران آمدند و همه ما را کوه انگیزه کردند. واقعا بازی با حضور آنها معنا و جذابیت پیدا می‌کند و مدیون آنها هستیم که از ثانیه اول تا ثانیه پایانی ما را حمایت و تشویق کردند. سالن حدود 900 نفر ظرفیت داشت و 800 هوادار اجازه حضور پیدا کردند و مطمئنا اگر ظرفیت سالن بیشتر بود باز هم پر می‌شد. این در حالی بود که هیچ اطلاع رسانی خاصی از این بازی نشده بود و تنها از طریق فیس بوک و برخی دوستان اطلاع داده شده بود و من و دوستانم دست تک تک آنها را می‌بوسیم.

وی با اشاره به مهمانان ویژه‌ای که در این بازی حاضر شده بودند گفت: مهتاب کرامتی و خواهران منصوریان هم آمده بودند و دست آنها واقعا درد نکند که کنار ما بودند و هستند. باید بیش از این به ورزش بانوان توجه و حمایت شود و من واقعا از خدایم است که خانواده‌ها در استادیوم حاضر شوند و اما نمی‌دانم چطور و فقط می‌توانم آرزو کنم که این اتفاق بیفتد و شور و هیجان بازی‌ها بیشتر شود. اینقدر تماشاگر ندیده‌ایم که نمی‌دانم اکنون از تماشاگرانی که امروز در استادیوم حاضر بودند چطور تشکر کنم و بلد نیستم! با تمام وجودم از آنها ممنونم و باید بگویم بازی در کنار آنها واقعا لذتبخش است و امروز یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام بود و امیدوارم اتفاقی بیفتد که جامعه بتواند با حمایت از این موضوع سکوهای پرتماشاگر و حمایت از ورزش بانوان داشته باشد.

کریمی در پایان در مورد برنامه‌ تیم ملی فوتسال بانوان گفت: ما در بهمن ماه یک بازی دوستانه با روسیه داریم و بعد از آن هم احتمالا با چین یک بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد. اردیبهشت هم باید در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کنیم و امیدوارم تدارک و حمایت لازم برای موفقیت دوباره بانوان فوتسالیست صورت گیرد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =