به نظر می‌رسد مدعیان تخلفات همچنان بر روی حرف‌های خود مصرند و حالا آنطور که اعلام شده باید منتظر نظر قطعی شورای نگهبان نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سه‌شنبه (۹ خرداد ماه) بمانند.

به گزارش خبرآنلاین، یک هفته از انتخابات 29 اردیبهشت ماه می گذرد و همچنان ندای اعتراضات بازندگان انتخابات ریاست جمهوری گاه و بیگاه شنیده می شود؛ از نامه سه صفحه ای حجت‌الاسلام رئیسی به آیت‎‌الله جنتی گرفته -که ضمن ابراز اعتماد و اطمینان به شورای نگهبان، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شد- تا شبهه در میزان رای حسن روحانی از سوی آیت الله موحدی کرمانی و حلال دانستن رای ابراهیم رییسی. بعد از ارائه  مستنداتی از تخلفات انتخاباتی از سوی رییسی به شورای نگهبان و تاکید او بر حق الناس بودن آرای مردم بود که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که گزارش های متعدد و شکایاتی درمورد روند برگزاری انتخابات به این شورا رسیده که در حال بررسی به آنها هستند. 

ادعاها درباره تخلفات انتخابات 96، که رئیسی و اعضای ستاد او از زمان اعلام نتایج مطرح می کردند، تا جایی ادامه داشت که بالاخره پس از کش و قوس ها و اظهارنظرهای مختلف در این باره، آیت الله جنتی اعلام کرد که سلامت انتخابات را تایید می کند.

اما به نظر می رسد مدعیان تخلفات همچنان بر روی حرف های خود مصرند و حالا آنطور که اعلام شده باید منتظر نظر قطعی شورای نگهبان نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سه‌شنبه (۹ خرداد ماه) بمانند. این خبر را عباسعلی کدخدایی بیان کرده و گفته که آخرین مهلت برای اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان روز سه شنبه  است و تلاش داریم در این مهلت قانونی نظرمان را نسبت به صحت انتخابات یا عدم صحت انتخابات اعلام کنیم.

بر اساس تبصره ۱ ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشتند می‌توانستند ظرف مدت سه روز از تاریخ اخذ رأی،‌ شکایت مستند خود را به هیات‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها و یا دبیرخانه شورای نگهبان ارائه کنند.

پس از پایان مهلت سه روزه، طبق ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری شورای نگهبان ظرف یک هفته و در صورت ضرورت حداکثر ده روز پس از دریافت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نظر قطعی خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت کشور اعلام می‌کند و وزارت کشور از طریق رسانه‌های گروهی نتیجه نهایی را به اطلاع مردم خواهد رساند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =