پر افتخار ترین تیم دنیا به روز هایی رسیده است که حتی صدای هواداران خودش را هم در آورده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ وضعیت رئال مادرید هر روز بد تر از روز قبل می شود. هر چند هم طرفداران این تیم اعتقاد داشته باشند « کرکس ها با ب شکسته بازمی گردند » اما باید بپذیرند تیمشان وارد بحرانی جدی شده است. خیلی ها اعتقاد دارند باخت های رئال مربوط به چند بازی اخیر و ال کلاسیکو نیست. بلکه رئال ابتدای فصل 2-0 عقب افتاد! درست وقتی که فلورنتینو پرز کاسیاس و کارلو آنجلوتی را با بی مهری از برنابئو فراری داد. تغییر مربی آن هم کسی که بعد از 14 سال موفق شد رئال را به دهمین جام در اروپا برساند یک حماقت محض از سوی پرز در ذهن کارشناسان و طرفداران رئال بود. از طرفی رفتن کاسیاس یعنی از دست رفتن بخشی از هویت کهکشانی ها. ولی ناکامی های رئال در همین 2 دلیل خلاصه نمی شود. در این گزارش به 10 دلیل اصلی می پردازیم که ورود پر افتخار ترین تیم جهان به بحران را نشان می دهد.

اخراج کارلو آنجلوتی

سرمربی ایتالیایی فصل گذشته بعد از موفق نبودن در کسب جام قهرمانی اروپا از کار برکنار شد. کارلتو سال 2014 به تنهایی برای رئال 4 جام کسب کرد. اما این همه ماجرا نبود. احترامی که از سوی بازیکنان به او گذاشته می شد و اینکه آنجلوتی مورد اقبال طرفداران واقع شده بود، از دیگر موز موفقیت سرمربی دوست داشتنی رئال بود. از طرفی حالا کسی جای آنجلوتی را گرفته که اصلا از ویژگی های او برخوردار نیست.

قد علم کردن ستاره های رئال در برابر پزشک تیم

رختکن رئال با متود های پزشکی آقای دکتر خسوس آلمو موافق نیست. این یعنی یک چالش بزرگ. حتی پیش از این هم بازیکنان از مدیریت تیم اخراج آلمو را خواستار بودند. اما این اتفاق نیفتاد و پرز نه تنها دکتر آلمو را اخراج نکرد بلکه به جای آن کادر پزشکی او که رابطه مثبتی هم با بازیکنان داشتند را به سمت درب خروجی هدایت کرد.

عدم دراین در رفتار با ایکر کاسیاس

کاسیاس در رئال مادرید یک بت به حساب می آمد. او یکی از رهبران رختکن سانتیاگو برنابئو بود. اما با بی سلیقگی پرز او از مادرید رفت. اما هنوز که هنوز است خیلی ها حتی بعد از رفتن ایکر جزئیاتی درباره علت رفتن او از رئال را بازگو می کنند. عواملی مثل مسائل مالی و یا حتی رفتار نامهربانانه مدیریت باشگاه با او.

نتیجه تعلل سرخیو راموس در تمدید قرارداد

برای ماه های طولانی در ابتدای فصل نقل و انتقالات تابستانی سرخیو راموس به منچستر یونایتد نزدیک تر از رئال بود. در طول این مدت صحبت های زیادی به گوش رسید که شاید راموس ان حس قبلی را نسبت به باشگاه خودش ندارد. این را از تعلل او در تمدید قرارداد می توان فهمید. همه این ها در حالی بود که بازیکنی مثل کریس رونالدو هم تاکید داشت که راموس وزنه سنگینی در رختکن رئال است. هر چند خود راموس نفهمید از سوی بازیکنان تیم هم نگاهی متفاوت نسبت به او به وجود آمده است.

برنامه ریزی ضعیف در فصل نقل و انتقالات

در ابتدای فصل برای هواداران رئال خوش آیند بود که بازیکنان سطح پایینی همچون : خدیرا، کوئنترائو، هرناندز، ایارامندی و لوکاس سیلوا تیم را ترک کردند. ولی بازیکنانی جای آنها آمدند که نتوانستند در ترکیب رئال جای ثابتی پیدا کنند. خرید های جدیدی مثل دانیلو و کواچیچ. یک دفاع چپ تخصصی، یک مهاجم گلزن و یک هافبک در کلاس بین المللی کمبود هایی است که رئال آن ها را برطرف نکرد. نتیجه این اتفاقات هم یک ترکیب نه چندان هماهنگ برای این فصل بود.

ارتباطی که با بنیتز برقرار نشد

تغییرات روی نیمکت رئال مورد توجه طرفداران رئال و خیلی های دیگر قرار نگرفت. 5 ماه از حضور رافا در رئال گذشته است اما هیچ چیز بهبود نیافته است. از طرفی اتفاق دیگری که هم در کار بنیتز و هم در نتایج رئال تاثیر گذاشته است، ارتباط نه چندان خوب بازیکنان با او بوده است. نکته ای که در این چند وقت اخیر کاملا مشهود بوده است.

متود های تمرینی رافائل بنیتز

بر خلاف کارلو آنجلوتی، رافا بنیتز بسیار در کارش منظم است و وسواس خاصی ه خرج می دهد. او مدام ایراد های بازیکنان را به آنها گوش زد می کند هر چند شاید شاگردانش از این رفتار او خسته شده باشند. حتی کارمندان باشگاه هم این را فهمیده اند. او حتی گاهی اوقات روی روش ضربه زدن بازیکنان به توپ هم وسواس به خرج می دهد. بنیتز تمرینات پیش فصل را با کار های بسیار مقدماتی شروع کرد و هضم این مسئله برای بازیکنان بزرگ رئال کمی سخت به نظر می رسد.

بنیتز و عدم ثبات در تصمیم گیری

وقتی در ابتدای فصل بنیتز از ارائه سیستم چرخشی در تیم صحبت کرد خیلی ها را آزار داد. او به راحتی مثلث BBC خط حمله رئال را که توسط آنجلوتی فوق العاده شده بود را از کار انداخت. او مثل آنجلوتی دستور فشار روی دفااع حریف را به مثلث هجومی تیمش نمی دهد . از طرفی استفاده از بازیکنان در پست های غیر تخصصی ترکیب رئال را به هم زده است. مثل حضور گرت بیل در پست هافبک هجومی مرکزی که کلی از کارایی و کم کرده است. یا مثلا بیرون گذاشتن کاسمیرو و ایسکو در بازی ال کلاسیکو. بازیکنانی که در طول فصل از خود عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته بودند.

عدم قدردانی بنیتز از فوق ستاره تیمش؛ کریستیانو رونالدو

بنیتز در اولین حضور عمومی خود در تمجید از رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان خساست به خرج داد. او حتی رونالدو را بالاتر از دیگر بازیکنان تیمش هم نخواند. درک این موضوع برای خود رونالدو و البته برای همه خیلی سخت بود. در حالی که در مقابل گرت بیل بار ها مورد ستایش بنیتز قرار گرفته است. چیزی که به راحتی می تواند رونالدو را آزار دهد.

مقایسه بنیتز با آنجلوتی

دربی مادرید هنوز از راه نرسیده است ولی شیوه کار بنیتز شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است. البته او تفاوت خود با تیم آنجلوتی را اینگونه توجیه می کند که تیم او دفاع بهتری نسبت به رئال فصل پیش دارد و برای این حرف خود باخت سنگین 4-0 رئال آنجلوتی مقابل اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون را مثال می زند.

ترجمه : احسان خراسانی از سایت گل

41257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =