۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳

راهپیمایی 22 بهمن امسال جلوه و شرایط ویژه‌ای داشت و متفاوت از گذشته بود.

گروه‌های سیاسی از جناح‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند و مواضع وحدت بخشی را مطرح کردند و به فاصله چند روز از بیانات رهبری و به فاصله چند هفته از برخی مواضع افراطی ترامپ و دیگر مقامات آمریکا علیه ایران، روح وحدت به بهترین نحو میان مردم، مسئولان و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران دمیده شد و می‌توان گفت هیچ کشوری در دنیا از چنین شرایطی برخوردار نیست.

دنیا بخوبی می‌داند این وحدت نشان‌دهنده روحیه مقاومت و ایستادگی در ایران است و به هیچ وجه نمادین نیست. در ایام مختلف از انقلاب و در مقاطعی مانند جنگ تحمیلی، تحریم‌ و کودتا، همیشه حضور مردم در راهپیمایی‌های مختلف که در راس آن راهپیمایی 22 بهمن است، کاملا قوام بخش مولفه‌های امنیت ملی و منافع ملی کشور بوده و دشمنان مجبور به پذیرش این پیام هستند.
امروز در ایامی این راهپیمایی شکل گرفت که ترامپ چهره واقعی آمریکا را در قبال ایران نشان داد. تا به امروز آمریکا بدترین اقدامات را علیه ایران انجام داده بود، اما همه این اقدامات را زیر عناوین حقوق بشری یا امنیت‌سازی مطرح می‌کرد. سیاست‌هایی که از سوی دولت‌های مختلف آمریکا علیه ایران دنبال شده، کاملا در راستای ایجاد قحطی و فضای منفی اقتصادی در ایران بوده است و تمام این سیاست‌ها را با پوشش‌های مختلف دنبال می‌کردند، اما ایران با سیاست خاصی که داشت برای همیشه هرگونه تحریم فرامرزی علیه کشور را دور کرد و امروز صادرات نفت ایران به حدود 5/2 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

ترامپ روحیه دشمنی آمریکا را افشا کرد و با ایجاد محدودیت‌های مهاجرتی نشان داد واشنگتن، مردم ایران را هدف گرفته است و تمام شعارهایی که از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر دشمنی با نظام ایران سرداده می‌شود، بی‌اساس است. اما ایرانیان به‌رغم این‌که سال‌ها تحریم را تحمل کردند، تنها کشور در منطقه هستند که به شاخص‌های امنیت خود می‌بالند و‌ به آینده‌شان امیدوارند. این موضوع از جلوه‌های ویژه راهپیمایی دیروز بود و پاسخی بود به آن دسته از روشنفکرانی که حتی مسئولیت‌های اجتماعی خود را نادیده می‌گیرند و آن‌گونه سخن می‌گویند که خوشایند استکبار و استعمار و مشخصا آمریکای امروز باشد. این روشنفکران، کشتار و قتل تدریجی هموطنان را بارها توجیه می‌کردند، اما‌ آمریکا به خود آنها هم رحم نکرد و حتی برای تعلیق ویزا برای این افراد نیز استثا قائل نشد.

راهپیمایی دیروز در اوج غرور و وحدت ایرانی‌ها، برگزار شد و مولفه‌های امنیت ملی را ارتقا بخشید و حتی اگر آمریکایی‌ها در آینده این واقعیت را به زبان نیاورند در محاسبه خواهند آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =