یک مقام کاخ کرملین اخبار مبتنی بر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در روسیه را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.

به گزارش خبرآنلاین،  مقام ارشد کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در روسیه مطرح نیست و رای گیری در زمان از پیش تعیین شده برگزار می شود.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از این مقام مجموعه ریاست جمهوری روسیه که نامش فاش نشده، نوشت: اخبار در باره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام بی پایه و بدون اساس است.

روزنامه ایزوستیا نیز به نقل از این مقام کرملین نوشت: انتخابات ریاست جمهوری روسیه 11 ماه مارس سال 2018 (20 اسفند 96) برگزار و مطابق قانون سه مانده به این زمان، بطور رسمی اعلام خواهد شد.


روزنامه روسی نوشت: افزون بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات وگریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند.

آلکسی ناوالنی که به عنوان مخالف دولت روسیه شناخته می شود نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تمایل کرده است، اما حبس تعلیقی پنج ساله ممکن است مانع شرکت وی در انتخابات شود.
به تازگی آلکسی کودرین معاون سابق نخست وزیر روسیه از برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در سال 2017 حمایت کرد.
پیش از این برخی رسانه ها به نقل از والری سولوفی استاد دانشگاه روابط بین الملل نوشته بودند که انتخابات ریاست جمهوری روسیه یک سال زودتر برگزار خواهد شد و به جای پوتین، دیمیتری مدودیف نخست وزیر کنونی و رئیس جمهوری سابق نامزد رقابت ها می شود که بازتاب گسترده ای در خارج و حتی رسانه های خاورمیانه یافت.


روزنامه دیلی میل انگلیس که پیش از این نیز چند خبر تکذیب شده درباره روسیه منتشر کرده بود، بخشی از مصاحبه با سولوفی را بازنشر کرد که بیشتر بازتاب یافت.
تارنمای روسی «ژوردم» نیز با اشاره به این مصاحبه نوشت که سولوفی پیش بینی کرده بود، سال 2017 فرد دیگری به عنوان رئیس جمهوری روسیه جایگرین پوتین خواهد شد.
از سوی دیگر، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه نیز احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این کشور را مطرح کرده بود.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 پیش بینی کرد، انتخابات ریاست جمهوری روسیه بجای سال 2018 سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.
زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه ماه مارس 2018 است که براساس برخی گزارش ها پوتین برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده است.
بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری این کشور باشد و پوتین رئیس جمهوری کنونی نیز امکان نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 را دارد.

ولادیمیر پوتین از 31 دسامبر 1999 دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف نخست وزیر این کشور شد.
پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده یک دوره شش ساله دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =