آمادگی پلیس اصفهان برای تامین امنیت مراسم‌های عزاداری ماه محرم

فرمانده انتظامی استان اصفهان از آمادگی کامل این فرماندهی برای تامین امنیت مراسم‌های عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر استان اصفهان در ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در آستانه ماه محرم طی پیامی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان بر آمادگی کامل این فرماندهی برای تامین امنیت مراسم‌های عزاداری در سراسر استان تاکید کرد.

در این پیام آمده است: بار دیگر ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر فرا رسید و ندای "یاحسین مظلوم" این بار نه در کوچه ها و خیابان های کشور اسلامی ما که در تمامی کشورهای منطقه و جهان طنین انداز شد تا لرزه بر اندام یزیدیان زمان اندازد و به آنان بفهماند که اسلامی که حسین و یارانش 1400 سال پیش برای آن جان خود را فدا کردند هنوز زنده است و زنده و پویا نیز خواهد ماند.

همکاری و همراهی هیئت‌های مذهبی با نیروی انتظامی به منظور ساماندهی پلیس یاران محرم به نحو شایسته برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر و منظم‌تر مراسم‌های عزاداری ماه محرم انجام شده است و به یاری خداوند متعال، محرم امسال عموم مردم و عزاداران حسینی در استقرار نظم و انضباط مراسم‌ها یاری رسان خواهند بود و بی‌تردید عشق به ابا عبد الله (ع) موجب همکاری بیشتر مردم خواهد شد.

مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز همگام و همدوش با خیل عظیم عزاداران حسینی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری نظم و امنیت مراسم‌های عزاداری، تسهیل ترافیک و امداد رسانی به عزاداران خواهد پرداخت.

در ادامه به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های عزاداری از مسئولان هیئت‌های عزاداری و عزاداران حسینی خواسته می‌شود تا بر رعایت نکات زیر اهتمام جدی داشته باشند:

-مسئولان هیئت‌ها طوری برنامه‌ریزی کنند که در هنگام حرکت دستجات عزاداری در معابر عمومی و خیابان‌ها رعایت مقررات عبور و مرور را در نظر داشته و از ایجاد راهبندان جلوگیری گردد.

-از سوار کردن عزاداران در کامیون و وانت بار امتناع شود.

-به عزاداران و هیئت‌های مذهبی توصیه می‌شود به منظور نظم بخشیدن و روان‌سازی ترافیک خیابان‌ها با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

-به هیات‌ها و دسته‌های عزاداری تاکید می‌شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، در هیئت خود جلوگیری کنند.

-حفظ شئونات اسلامی توسط خواهران و برادران و عدم اختلاط خواهران در هنگام حرکت دستجات عزاداری و همکاری با مامورین نیروی انتظامی و پلیس یاران محر.م

-حفظ احترام عزادارامام حسین(ع) و عدم جابجایی اعضای هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی با وسایل نقلیه باربری اعم از کامیون و وانت.

-مسئولان هیات‌های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز کنند.

-به مسئولان هیات‌ها و دسته‌های عزاداری توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن را بنمایند.

در پایان ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های خالصانه شما مردم مومن، شریف و شهیدپرور استان انتظار داریم که در این ایام پرفضیلت، نیروهای خدوم انتظامی را از دعای خیر خود فراموش نکنید ضمناً مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =