۰ نفر
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

ایرنا نوشت: مذاکرات رسمی کره شمالی و جنوبی، صبح امروز سه شنبه با حضور هیات های دو طرف، در روستای 'پانمونجوم' یا روستای 'آتش بس' واقع در مرز مشترک 2 کشور آغاز شد.

 اگرچه اصلی ترین محور گفت و گوهای دو کره اعزام هیاتی از کره شمالی برای حضور در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی است اما کاهش تنش ها در تمام سطوح و گفت و گو در مورد سایر مسایل هدف اصلی این مذاکرات است.
بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'مون جائه این' رئیس جمهور کره جنوبی این مذاکرات را از طریق ویدئو کنفرانس تماشا می‌کنند.
#مذاکرات
کره شمالی 'ری سون گون' رییس کمیته وحدت صلح آمیز این کشور را که به روابط دو کره رسیدگی می کند و همپایه وزیر وحدت در کره جنوبی است به مذاکرات اعزام کرده است.
ری یک مذاکره کننده کهنه کار کره شمالی محسوب می شود که از سال 2006 میلادی به این طرف بارها در مذاکرات هیات های مختلف دو کره از جمله در مذاکرات نظامی حضور داشته است.
فهرست تهیه شده دولت کره جنوبی نیز نشان می دهد ریاست هیات گفت و گوهای این کشور با کره شمالی را وزیر وحدت برعهده دارد.
کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی خود اعلام کرده بود آماده برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه میان پیونگ یانگ و سئول است اما در عین حال از تمایلات هسته‌ای خود دست بر نمی‌دارد.
همچنین کره شمالی گفته بود آماده اعزام هیاتی به بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 کره جنوبی است که ماه آینده برگزار می‌شود.
رییس جمهور کره جنوبی هم از وزارتخانه های وحدت، فرهنگ و ورزش خواسته بود تا گام ها و اقدامات لازم را برای ورود کره شمالی به المپیک زمستانی بردارند.
مقام های کره جنوبی از جمله رییس جمهور امیدوارند با ورود کره شمالی به المپیک زمستانی، راه برای گفت و گوهای صلح طرفین و کاهش تنش ها هموار شود.
با این وصف تحلیل ها نشان می دهد ممکن است کره شمالی در ازای ورود به رقابت ها خواستار لغو بخشی از تحریم ها علیه خود شود.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارا المپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.
52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =