دکتر حسین مسچی پزشک خیر و عنوان دار ورزش زورخانه ای کشور و دارای شال پهلوانی ایران، در سن 85 سالگی نیز وارد گود زورخانه می شود.

 محمود شهرام فرد:دکتر حسین مسچی در سال 1311 در خانواده ای اهل علم و دانش، در شهر همدان متولد شد، پدر ایشان مدیرعامل شیرخورشید آن زمان بود که وی نیز از خیران و نیک اندیشان نامدار دوران خود محسوب می شوند.

دکتر مسچی همزمان با تحصیل در دوران دبیرستان و دانشکده پزشکی شیراز از کشتی گیران مطرح رشته آزاد و پهلوانی کشور بود که بیش از 50 سال در این عرصه حضور مستمر و فعال داشت که توانست در سال 1370 و در سن 58 سالگی مجددا به مقام پهلوانی ورزش زورخانه ای ایران دست یابد.

وی صاحب ضرب و زنگ زورخانه های ایران است و شاید تنها پزشک فرهیخته کشور باشد که بیش از 70 سال است در رشته کشتی و ورزش زورخانه ای در ایران فعالیت می کند.

این پزشک، که از فرهیختگان شناسنامه دار کشور نیز محسوب می شود، هر هفته در زورخانه پهلوان علی میرزای همدان به عنوان پیشکسوت میان دار به تمرین در این رشته بومی و سنتی ایران می پردازد.

دکتر مسچی همچنین مدیرعامل و از موسسین درمانگاه های خیریه همدان است که در شهر همدان دارای 2 درمانگاه پیشرفته تخصصی و یک مرکز جراحی محدود چشم است که اکثر خدمات این 3 مرکز برای نیازمندان به صورت رایگان انجام می شود.

این 3 مرکز بدون دریافت کمک های دولتی و فقط توسط کمک های مردمی و درآمدهای بیمه ای، روزانه به هزاران نفر خدمات پزشکی تخصصی و جراحی محدود ارائه می دهد.

پزشک خیر و پهلوان ورزش زورخانه ای ایران، سلامتی را یکی از نعمت های مهم الهی دانست و به خبرنگار ما گفت: حفظ و نگهداری سلامتی بر عهده ما گذاشته شده است، لذا به جوانان، میانسالان و کهنسالان عزیز توصیه می کنم ورزش و تحرک و رعایت رژیم غذایی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا همیشه از نعمت سلامتی بهرمند باشند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =