۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

آناتولی نوشت: خبرگزاری رسمی کره شمالی هشدار داد که به دلیل اظهارات تند رئیس‌جمهور سئول، پیونگ یانگ ممکن است به وعده‌اش مبنی بر حضور در بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است ماه آتی میلادی در کره‌ جنوبی برگزار شود، عمل نکند.

 پیونگ یانگ در واکنش به اظهارات مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی که اعلام کرده بود تمایل کره شمالی برای برگزاری مذاکرات احتمالا به دلیل تاثیر فشارهای آمریکا علیه این کشور است، تهدید کرد که احتمال دارد در بازی‌های المپیک زمستانی کره‌ جنوبی شرکت نکند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: اظهارات تند رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی همچون آب سردی بر روی روند مذاکرات مصالحه در شبه جزیره کره ریخته شد و مردم را ناامید کرد.

پیونگ یانگ از دولت سئول خواست که عمیقا به چنین اظهارات "بی‌ادبانه‌ای" فکر کند و به یاد آورد که هنوز قطار و اتوبوس حامل هیات کره شمالی به بازی‌های المپیک زمستانی در کره شمالی است.

اولین دور مذاکرات میان نمایندگان دو کره بعد از ماه‌ها تنش برگزار شد.

در این مذاکرات دو طرف درباره نحوه حضور هیات کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌ جنوبی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. کره شمالی بازی‌های المپیک سئول در سال ۱۹۸۸ را تحریم کرد و در آن بازی‌ها شرکت نکرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =