خبرگزاری صدا و سیما نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه از سیاست مهاجرتی جنجال برانگیز خود در بندر کاله در شمال فرانسه دفاع خواهد کرد.

امانوئل مکرون رئيس جمهور ميانه رو فرانسه در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته با شعار مرزهاي آزاد حضور يافت اما از آن زمان تاکنون رويکرد غيرقابل انعطاف دولت وي در قبال مهاجراني که روزگار خود را در خيابان هاي پاريس و کاله مي گذرانند ، با انتقادات بسياري مواجه شده است.

فرانسه سال گذشته 100 هزار درخواست پناهندگي دريافت کرد که آن را به يکي از مقاصد اصلي در اروپا تبديل کرد.

مکرون وعده داده است زمان انتظار براي متقاضيان پناهندگي و در عين حال اخراج کساني را که پس از رد وضعيت پناهندگي آنها هنوز در فرانسه به سر مي برند ، تسريع کند -- رويکردي که وي " کارآمد " و " انساني" مي داند.

سازمان هاي غيردولتي ، اتحاديه هاي کارگري و احزاب چپ گرا در اين خصوص ديدگاه هاي متفاوتي دارند و اغلب وي را به داشتن مشت آهنين متهم مي کنند.

مکرون قرار است روز سه شنبه با مهاجران در کاله و سازمان هاي غيردولتي که با آنها کار مي کنند و نيز با مقامات ، ساکنان محلي و اعضاي نيروهاي امنيتي که خواستار اتخاذ قوانين جدي تر براي پيشگيري از بروز هرج و مرج هستند ، ديدار خواهد کرد.

ناتاشا بوشار شهردار کاله روز دوشنبه در شبکه تلويزيوني بي اف ام گفت ساکنان محلي از اين وضعيت " خسته شدند" و انتظار زيادي از اين ديدار رئيس جمهور دارند.

اما اين سفر با استقبال همه مواجه نشده است و سازمان هاي غيردولتي که در خط مقدم اين بحران در کاله قرار دارند از دعوت براي ديدار با وي سر باز زدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس ، مکرون روز پنج شنبه قرار است براي شرکت در اجلاس فرانسه - انگليس به جنوب انگليس سفر کند و از اين کشور بخواهد براي کاهش سنگيني بار مهاجران کمک کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =