ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: به نظر می‌رسد رهبر کره شمالی از چیزی که فکر می‌کردم بسیار باهوش‌تر باشد.

به گزارش CNN، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا در دولت جورج بوش پسر، این اظهارات را در واکنش به سوالی درباره توییت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خصوص برنامه تسلیحاتی هسته‌ای کره شمالی طی گفت‌وگویی مفصل با شبکه CNN بیان کرد.

رایس با اشاره به مقدمه‌چینی‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار با کره جنوبی برای کاهش تنش‌های نظامی میان دو کشور گفت: رویکرد کیم نسبت به کره جنوبی مبنی بر تصمیم برای شرکت در المپیک زمستانی هوشمندانه بود. فکر می‌کنم او بیش از پدرش منزوی شده است و قطعا از او بی‌پرواتر است. گاهی شک می‌کنم که وقتی می‌گوید "می‌توانم آمریکا را نابود کنم"، واقعا به آن باور داشته باشد زیرا به نظر می‌رسد هر کس چیزی به او بگوید که نمی‌خواهد آن را بشنود، کشته خواهد شد.

رایس همچنین درخصوص توییت‌های ترامپ و تهدید هسته‌ای پیونگ‌یانگ گفت، فکر نمی‌کند چنین توییت‌هایی دراین مساله کارساز باشد.

وی اظهار کرد: من هیچ‌وقت با این توییت‌ها و سیاست از طریق توییت موافق نبوده‌ام اما فکر می‌کنم شایسته نیست که این توییت‌ها را در چند سطر کوتاه تحلیل کرد.

رایس همچنین درخصوص اهمیت مساله جنگ هسته‌ای گفت: جنگ هسته‌ای موضوعی بسیار مهم است اما به نظرم مردم اشتباه می‌کنند اگر تصور کنند که به خاطر یک توییت رییس جمهور قرار است با کره شمالی جنگ هسته‌ای به راه بیفتد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 1
    و ترامپ احمق.